Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 494
  • Nieuwste: PS69
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.557
  • Totaal topics: 10.398
  • Online vandaag: 33
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 20
  • Totaal: 20

2008 Laguna 2.0 170pk auto op LPG?

Gestart door MartijnK, 17 januari, 2018, 13:18

Vorige topic - Volgende topic

MartijnK

Hallo allemaal, ik kom hier op het forum voor advies. Ik heb mijn leaseauto moeten inleveren en ben nu op zoek naar iets anders. Ik zag een Laguna uit 2008 te koop staan, 170pk 2.0 op LPG. Er staat nu 188.000 op de teller en de auto heeft 5 eigenaren gehad. Iets in mijn zegt dan dat dat niet voor niets is geweest.
Ik heb op het forum gezocht, maar kon geen info vinden over deze motor en LPG.

Heeft iemand hier ervaring met deze combi?

ojee66

Heb een lpi in een 2.0 ongeblazen motor.  135pk.  Denk dat mensen niet doorhebben dat wegenbelasting fors is. 

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk

MartijnK

1300 euro per jaar. Ik weet hoe het werkt, heb een S60 gehad op LPG.

Bij 15.000km per jaar is deze auto goedkoper dan een Ford Focus 1.8 benzine, als je alleen naar brandstofkosten en wegenbelasting kijkt. Wij rijden ongeveer 20.000 per jaar, dus het verschil wordt alleen maar groter. Dan ga ik er vanuit dat 1:10 haalbaar is met de Laguna.

Evert134

ik had zelf een laguna 2 2.0 op gas en reed 1:10 en ik heb nu een diesel. ik moet zeggen ik mis het gas wel zelfs met de iets hogere wegenbelasting is het bij lange na nog niet zo hoog als bij diesel. ik zat op 84 euro i.p.v 60 of zoiets zonder gas en nu op 132 en de brandstof is bij diesel bijna 3x zo duur. zou het zo weer willen en ik zit ook te twijfelen of ik niet nog ga wisselen. ook omdat ik zomers vooral op de motor ga en dan staat deze erg duur stil.

de combi van gas en een turbomotor is opzich niet verkeerd maar meestal word er stevig mee gereden als hij wat meer vermogen heeft. en dan komen vooral op gas snel problemen. het ergste wat je gebeuren kan is dat de klepzittingen doorbranden en dan moet de kop gereviseerd worden.
persoonlijk zou ik niet een auto op gas kopen met een lichte motor onder de 2.0/1.8 of een met veel vermogen daar komen vaak op hogere km standen problemen mee.

maar zoals ik al zij dat hangt ook vooral af van hoe de auto gebruikt en onderhouden is.

*ik heb mijn vorige auto gekocht met 240.000 en gereden tot 330.000 zonder problemen met het gas of de motor te krijgen hij is ook goed rijdend weggegaan.