Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.532
  • Totaal topics: 10.395
  • Online vandaag: 30
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 22
  • Totaal: 22

Intercooler

Gestart door JerVa, 30 augustus, 2017, 13:08

Vorige topic - Volgende topic

JerVa

Hoi

Ik wil op mijn Laguna turbo de intercooler vervangen voor een betere versie.
Nu weet ik alleen niet welke ik kan nemen en wat past.
Op internet weinig voor te vinden behalve voor een Megane RS

Weet iemand of deze intercooler toevallig ook op een Laguna 2.0 16v Turbo 2004 past?

mvg Jeroen

Sharif

Hoi Jeroen , 

Waarom wil je de intercooler vervangen ? Welke voordelen haal je daar mee ?

Ik heb ook een 2.0 Turbo , vandaar de vraag.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

JerVa

jpbriquet

Beter is het om te chippen, al gaat dat helaas niet bij auto's met een SAGEM 2000. Met een std motor ga je echt niet veel winnen met een intercooler.

Ik heb nog een Elia Secotronic liggen, die zorgt voor meer koppel en ongeveer 25pk meer vermogen. Mag weg voor 125,- als 1 van jullie geïnteresseerd is.

Lagunainitiale

Daarbij door de luchtmassameter wordt bijgehouden hoeveel lucht er door gaat. En dit in combinatie met de temperatuur van die lucht. Maw hij laat zich niet bedonderen. Het werkt wel heel goed in combinatie met chippen. Dan kan je hogere eind waardes halen. Maar dan moet je de standaard mapping los laten en op maat een mapping laten maken.

rico1047

Ik heb ook lopen zoeken(diverse leveraciers gemaild en gebeld) maar een grotere intercooler is er niet, de diesel en van de gt zijn de grootste .In mijn topic staat het onderdeel nummer
2.0 T

JerVa

Citaat van: jpbriquet op 04 september, 2017, 09:50
Ik heb nog een Elia Secotronic liggen, die zorgt voor meer koppel en ongeveer 25pk meer vermogen. Mag weg voor 125,- als 1 van jullie geïnteresseerd is.

heb je deze nog?

JerVa

Citaat van: JerVa op 17 oktober, 2017, 17:25
heb je deze nog?

Helaas geen reactie meer :( ook niet via pb

jpbriquet

Sorry had een tijdje wat andere dingen aan mijn hoofd. Ik heb de Secotronic nog liggen.