Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 90
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 54
  • Totaal: 54

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

Ed

Ow, volgens mij heb ik dat per ongeluk gedaan  ??? Hij is er weer!

melcon

Turbo

kom net bij de Renault dealer vandaan .....
kreeg daar niet zo mooi nieuws te horen over mijn Turbo ...... is gaan hemellen de as ligt er los in en is dus aan vervanging toe ....
gaat me € 2000.- kosten zeggen ze daar  :'(

Paul

Wat voor as ligt er los in?

lagunadriver

Citaat van: Turbo op 25 juli, 2011, 13:54
kom net bij de Renault dealer vandaan .....
kreeg daar niet zo mooi nieuws te horen over mijn Turbo ...... is gaan hemellen de as ligt er los in en is dus aan vervanging toe ....
gaat me € 2000.- kosten zeggen ze daar  :'(

meteen een grote turbo er op, 300 pk +  >:D >:D
traffic.gif
title="Click to load original image"

Turbo

er zat speling op het schoepenwiel ... gecontroleerd door de inlaat eraf te halen en zo te constateren dat hij niet meer "vrij" liep.
er zal donderdag een ruil Turbo op komen....
een grotere turbo krijg ik niet vergoed van de auto trust garantie verzekering :)

Lagunainitiale

Maar omdat je er zo op tijd bij bent zouden de kosten mee moeten vallen. Je hoeft nu tenminste niet de intercooler en alle leidingen te vervangen. Laat ze wel even de olie aanvoer nakijken. Dat er speling op de as zit heeft een oorzaak.

Turbo

hoop alleen niet dat ze er andere software overheen gooien want dan kan ik weer terug naar tunex .....
en daar heb ik voorlopig even geen tijd voor  :-\
maar goed hij begon een raar geluid te maken en het fluiten deed hij gisteren al maar het schrapen van de turbo deed hij vanmiddag ineens en dat is foute boel

lagunadriver

Citaat van: Turbo op 25 juli, 2011, 16:48
de auto trust garantie verzekering :)

zat er net even na te kijken, premie op jaarbasis + betrouwbaarheid:

Toyota avensis: 313 euro, betrouwbaarheid = 2
volvo s60: 478 euro, betrouwbaarheid = 1
Renault laguna: 876 euro, betrouwbaarheid = -2

Dit is berekent met allemaal 180.000 km op de teller, en 15 dkm op jaar basis!

https://betrouwbaarheidsindex.autotrust.nl/

Turbo

ik betaal iets van 600 euro en haal het er denk ik nu al uit met het vervangen van de turbo (hoop ik )
maar moet nog een en ander afwachten op wat er allemaal komen gaat.

DaBuzzzzz

Heb de Turbo hier laten doen https://www.turbo-hulp.nl/ Nieuwe Garret met leidingen,potje en olie voor 1400, deden ze ook nog even een stuurkogel en remmen.

Turkse toko, heel informeel maar ze weten waar ze het over hebben en wat ze doen en met ok van autotrust,zo help je ze ook de premies schappelijk te houden. ik had nl ook een offert van de dealer van 2800 euri

rookie

Ik vind het wel allemaal heel duur, een turbo kost 600 euro, pakkingen nog eens 20 euro.
Dan kost het 2 uurtjes om de turbo te plaatsen en nog eens 2 uur om de slangen en intercooler schoon te maken.
Het schoonmaken van de leidingen en intercooler is wel een must, ze hoeven ze niet te vervangen, maar schoonmaken zeker.
Zit het vervangen van de leidingen en intercooler bij jouw verzekering, dan doen.

Je bent dus niet de eerste die de turbo kapot gaat na het tunen.

lagturboaut5

Nou turbo, dat is even slecht nieuws net voor je op vakantie wilde.Toch beter nu, dan onderweg/ 's nachts in de regen met familie.
Wel vreemd, want jij rijdt vaak op cruisecontrol met daarbij behorend laag benzineverbruik.
Ik heb em af en toe flink doorgetrokken, maar dat is ook niet m'n dagelijkse rijstijl.

(tekst zelf wat aangepast)

Dat adresje in A'foort of turbo Hoet lijkt me ook goedkoper. Je zal toch eerst moeten voorschieten :-(
Succes.

rookie

Persoonlijk zou ik geen meter meer rijden, want als dat ding op hol slaat, krijg je hem bijna niet uit.

Luchtaanvoer dicht stoppen of remmen met de koppeling niet ingedrukt, dan slaat de motor ook af bij een te laag toerental.
Remmen zijn sterker dan de motor.

lagturboaut5

Hij heeft ook een automaat  :-[

groet,