Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.637
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 32
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 28
  • Totaal: 28

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

rookie

Dan is alleen zorgen dat er geen lucht aanvoer meer richting motor gaat. Plastiek zak wel wel goed helpen. Wel zorgen dat er een luchtfilter tussen zit.

Turbo

de auto staat stil bij de dealer.
was niet van plan om extra risico te nemen om ook de motor vlak voor mijn vakantie op te blazen.
als het goed gaat is hij donderdag weer klaar en zullen we weten wat t allemaal kost.

rookie

Bij de dealer  8)

Maar, zonder gekheid, wat wordt er allemaal schoon cq vervangen. De leidingen en intercooler moet wat mee gebeuren, anders is het echt voor niets geweest. Het zou niet de eerste turbo zijn die na 100 tot 20.000 km weer kapot loopt.

Turbo

ik weet t "liever de dealer" maar ik zit krap in mijn tijd en was in 5 min bij de dealer zonder het risico te lopen heel de woonplaats af te moeten rijden naar iemand die op korte termijn de turbo kan vervangen.
wat ze allemaal gaan doen weet ik eerlijk gezegd niet , zal zo een belletje eraan wagen om er achter te komen wat ze allemaal gaan doen.
weet wel dat er nieuwe olie en filters weer op komen (neem dan aan dat ze alles goed doorspoelen).
ben er wel goed ziek van ... maar goed tis nie anders :'(

rookie

Sorry, maar daar moet je echt niet ziek van worden, er zijn veel ergere dingen in het leven.

Ik zou als ze eraan werken nog even langs gaan, of even bellen, vragen wat ze allemaal gaan doen, het is wel heel belangrijk.

Turbo

zal als ze eraan gaan beginnen wel ff bij ze binnen fietsen  >:D
maar alles komt goed hoor de vrouw had er gisteren geen woorden maar tranen voor en die ziet haar daagjes zon als sneeuw verdwijnen.
komt goed schatje hielp niet echt zeg maar  =tap=
we zullen het moeten afwachten wat er komen gaat

rookie

Heel kort door de bocht, het gebeurt, het is geen uitzondering dat de turbo kapot loopt en ik heb begrepen dat je een verzekering hebt, dus dat komt helemaal goed.  =tap=

Turbo

heb bij de aankoop een auto trust garantie verzekering afgesloten op de auto ...
nu hoop ik dat ze hier ook schappelijk zullen zijn omdat ik er indertijd voor gekozen heb niet bij de dealer maar een ander garage bedrijf de reparaties uit te laten voeren.
heb vanaf december de verzekering lopen en nog niets hoeven claimen ..... ondanks dat het een auto was die erg slecht staat aangeschreven qua mankementen ( onzin maar goed )
ze wilden een pro forma factuur hebben en met daarop wat er vervangen gaat worden en kosten hele arbeid met daarbij vermeld het uurtarief.
nu hebben ze een fax gestuurd van de dealer uit maar daarbij kennelijk niet aangegeven waar de reparaties worden uitgeverd (slordig van de dealer)
maar goed word er vandaag over terug gebeld door auto trust

rookie

daar wordt ik niet vrolijk van  :(

Turbo

Voor montage van de Turbo:
•Reinig de olie toevoerleiding en controleer deze op verstopping.
•Reinig de olie retourleiding en controleer deze op verstopping.
•Reinig indien mogelijk de carter ventilatieleidingen en meet de carterdruk.
•Vervang het luchtfilter en reinig de leidingen.
•Demonteer en reinig, indien aanwezig, de intercooler.
•Reinig het uitlaatspruitstuk en controleer deze op losse deeltjes.
•Demonteer, controleer en reinig, indien aanwezig, het EGR systeem volledig.
•Belangrijk: de olie en het oliefilter vervangen!
De Turbo montage zelf:
Gebruik nóóit vloeibare pakking of een soortgelijk middel!

De Turbo Montage zelf:
•Montage van de Turbo op het uitlaatspruitstuk.
•Montage van de Turbo aan de uitlaat.
•Vul de oliekanalen van de Turbo met nieuwe olie.
•Tenslotte de montage van alle overige verbindingen aan de turbo.
Na montage van de Turbo:
•Start de motor zonder deze aan te laten slaan gedurende 30 seconden tot 1 minuut. Hiermee bouwt u de oliedruk in de motor op.
•Laat de motor nu gedurende 5 tot 10 minuten stationair draaien en controleer ondertussen alle (slang)verbindingen rond de Turbo op lekkage.
LET OP! Als de Turbo met te weinig of zonder oliedruk wordt opgestart zal dit de levensduur van de Turbo aanzienlijk verkorten!

Het monteren van een Turbo vereist precisie en aandacht. Het is geheel zelfstandig te doen, maar overweeg goed of u niet wat hulp kunt gebruiken; u weet ten slotte nooit welke schade kleine foutjes kunnen opleveren!
heb even een stukje uit de tekst van een bedrijf getrokken
ben nu wel benieuwd naar het standpunt wat autotrust gaat innemen

Turbo

staat ook in de polis voorwaarden dat er geen sprake mag zijn van prestatie verbetering als chippen!
dat geeft hun het recht om iedere claim af te wijzen, dus maar goed dat er nergens iets staat over gechipt door Tunex dan  ::)

lagturboaut5

(tekst zelf wat aangepast)

Ja Turbo,
dat is het stuk tekst wat bij die A'foortse turboboer op de site stond.

Gelukkig ben je verzekerd.

De vakantie komt goed.
Dan drink je maar een sangria minder  8)

groet,

rookie

Turbo

word wel lastig om te bewijzen dat de auto getuned is ... daar het in de software zit ....
maar goed geen slapende honden wakker maken zeg maar  !!

rookie

als je een goede monteur bent, kun je het zien. Aan de hand van de sturing van de verstuivers.