Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 95
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 72
  • Totaal: 72

After market xenon

Gestart door Raimond, 20 april, 2013, 03:25

Vorige topic - Volgende topic

Raimond

Ik begin er zo langzamerhand wel een punthoofd van te krijgen. Ik ben ook al tijden internet aan het afspeuren en kom er zo weinig over tegen. Alleen bij de nieuwe megane's schijnt dit ook wel eens voor te komen. En daar hebben ze het over dat er teveel watt naar de lampen wordt gestuurd. Maar daarvoor heb ik juist die ontstoorderkabels...

@ laginitiale: wat is je idee dan?

viper

heb je een schema van je xenon setje ??

kun je eens foto's ervan maken en posten ??

Hoe heb je ze aangesloten ??

Raimond

Zoals het op deze onderstaande tekening staat heb ik het ook aangesloten.
Let niet op het chinees ;).
Ik heb trouwens van de leverancier als advies gekregen de xenon rechtstreeks op de accu aan te sluiten en de bestaande voeding met een relais ertussen als schakeldraad te gebruiken... Iemand hier ervaring met soortgelijke klusjes?

traffic.gif
title="Click to load original image"

Lagunainitiale

Nou das ook mijn trucje, maar dan moet je alleen nog die canbus draden daar plaatsen waar normaal de originele gloeilampen zaten. Dan heb je geen storing en geen meetstroompje meer.

Raimond

Ja zal dat wel nodig zijn? De auto geeft geen storingen verder als de lampen eruit zijn o.i.d.

Lagunainitiale

Hhhhmmmm dan snap ik het stroompje niet.

Raimond

Nou ik heb wel eens gehoord dat sommige auto's wel de lampen meten en als ze kapot zijn, sluit de auto het stroom af naar de betreffende lamp.... Veiligheidsdingetje.... Misschien is dat het dan?

Raimond

Na verschillende xenon sets geprobeerd te hebben, diverse ontstoorderkabels gebruikt, veel gemeten, nieuwe accu en nieuwe contactpunten, er niet uitgekomen.
Maar nu de xenon rechtstreeks op de accu aangesloten met de originele stekker als schakeldraad, en een relais ertussen. En .... Beter... Maar nog niet tevreden.. Nog steeds weigeren de lampen af en toe aan te springen en gaan ze af en toe gelijk weer uit bij het inschakelen van de verlichting... :(

Ik heb het er nu eerst in zitten en moet elke keer maar even checken als me verlichting aan gaat, of ze daadwerkelijk ook allebei aan gaan...

traffic.gif
title="Click to load original image"

Paul

Ik heb pas wat onderzoek gedaan voor xenon in een bmw e90.
Die schijnen ook veel problemen te hebben met nabouw xenon.
Voor die auto's is er een speciale set leverbaar.
Misschien dat het bij jou met probleem ook oplost.

Verstuurd van mijn MIDC010PR001 met Tapatalk

Ed

Hoi Raimond,

Ik heb toevallig recentelijk een set H7 6000K xenons aangeschaft via FK in Duitsland. Ik had ook met de Laguna het gelul met vanaf het begin flikkerende en niet meteen aanspringende lampen. Ik had van die el-cheapo kits, ik heb deze geprobeerd op zowel de Laguna als op onze Volvo, maar op beiden blijft ie met dat gelul komen. De set die ik bij FK had gekocht die kostten slechts 30 Euro. Vreemd genoeg werken die op de Volvo helemaal prima! Geen enkel geflikker of weigerende lampen. Heb het niet getest op de Laguna, maar ik verwacht dat ze het daar net zo goed doen. Misschien heb je er wat aan.  

Citaat van: Raimond op 02 mei, 2013, 20:34
Na verschillende xenon sets geprobeerd te hebben, diverse ontstoorderkabels gebruikt, veel gemeten, nieuwe accu en nieuwe contactpunten, er niet uitgekomen.
Maar nu de xenon rechtstreeks op de accu aangesloten met de originele stekker als schakeldraad, en een relais ertussen. En .... Beter... Maar nog niet tevreden.. Nog steeds weigeren de lampen af en toe aan te springen en gaan ze af en toe gelijk weer uit bij het inschakelen van de verlichting... :(

Ik heb het er nu eerst in zitten en moet elke keer maar even checken als me verlichting aan gaat, of ze daadwerkelijk ook allebei aan gaan...

Raimond

Thanks voor de tips guys! Echter ben ik er nu achter gekomen dat als ik de lampen opstart met draaiende motor er eigenlijk geen problemen zijn...  ::) misschien dan een constantere spanning?

En opzich is dit al wel een redelijk duur xenon setje... Voor 85 euro mag ik toch wel een klein beetje kwaliteit verwachten...

@ paul: weet jij zo welke set er dan voor die bmw's gebruikt worden?

Raimond

Oke het probleem is eigenlijk niet veranderd. Ook met draaiende motor nog vaak genoeg weigerende lampen.
Ik heb me laten vertellen dat een pilot proline canbus set eigenlijk the best of the best is. Digitale canbus ballasten die met elke auto compitabel zijn...

Iemand ervaring met deze set?

https://www.carled.nl/pilot-pro-line-duo-kit-12v.html

viper

geen ervaring mee maar wel een heel goed merk, contacteer anders ming eens voor wat meer info, hij is hier immers veel beter van op de hoogte