Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 45
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 26
  • Totaal: 26

After market xenon

Gestart door Raimond, 20 april, 2013, 03:25

Vorige topic - Volgende topic

Raimond

Hoi allen,

Het wil me maar niet lukken om after market xenon werkend in me lag 3 te krijgen.
Inmiddels 2 setjes geprobeerd. Slim ballast, canbus ballast en speciale ontstoorder kabels tussen de ballasten welke het aantal wattage opschroeven naar 55 ( standaard voor halogeen ), om de computer voor de gek te houden.

Het probleem is als volgt: Als ik de xenon ontsteek branden ze ongeveer 1 a 2 seconden om daarna direct weer uit te gaan. Soms met nog wat geknipper er aan vooraf. Dit is echter niet elke keer zo en als de lampen eenmaal opgestart zijn en branden, dan blijven ze ook wel branden. Het lijkt dus voornamelijk in het opstarten te zitten.

Je hoort ook altijd een duidelijke 'klik' uit de relaiskast komen als je je lampen ontsteekt. Zowel bij std halogeen als bij de xenon.

Kan het zijn dat de software aangepast moet worden oid? Of dat er misschien een andere relais in moet?

Ik wordt er zo langzamerhand wel een beetje moedeloos van... :-\

lagunaV8

heb je de set ook een keer rechtstreeks aangesloten op de accu, om te testen?

Lag-3.0-V6

Of...........zou ie met de clip herkenbaar gezet moeten worden.....maar dat werkt dan zeker alleen met org. ballasten, zo slim zijn ze dan zeker ook weer! suc6, t leek wat te worden vorige week!

Raimond

Rechtstreeks op de accu zijn er geen problemen. Dus het zit hem echt in de electronica van de auto...

Paul

Meet de spanning eens op de lampen tijdens het aanzetten.
Dus over de aansluitingen heen.

Raimond

Zal dat morgen eens even doen. Je denkt aan een te hoge (piek) spanning? Het zou eigenlijk niet mogen aangezien die ontstoordersets de spanning gelijk houden als dat bij halogeen. Maar meten is weten dus morgen de multimeter er maar even op :).

Paul

Denk eerder dat de spanning inzakt op het moment van inschakelen.

Raimond

Misschien ivm met een slechte accu? Het valt me namelijk wel op dat de auto zonder draaiende motor al na 10 minuten radio aan hebben de melding geeft 'accu zwak start motor'. En nu je het zegt hoorde ik ook af en toe de motor even reageren bij het inschakelen van de lampen. Even een dip zeg maar...

Raimond

Het volgende gedaan vandaag: Nieuwe accu gekocht en geplaatst. Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Inmiddels de volt meter op de contactstekker van de lampen (van de auto) gehad en erachter gekomen dat er een constante spanning op staat van 03.3 volt als alles uitgeschakeld is. Bij aanschakelen van de verlichting geeft de meter 9 van de 10 keer 12.5 volt aan. Echter die andere 1 keer geeft hij korte piekspanningen aan van tot wel 25 volt! Dit heb ik aan 1 kant gemeten en aan de andere kant de xenon aangesloten gelaten. Elke keer als de opstartspanning zo hoog was (13+ volt) ging de xenon lamp ook gelijk weer uit. Het probleem dus... De onstoorderkabels geven geen verschil aan het probleem...

Ideeen? Relaisprobleem oid?

Lagunainitiale

Ik denk dat dit een meting is om te kijken of de lampen in orde zijn.

Raimond

Dat zou kunnen... Maar wellicht wel hetgeen waar de xenon niet mee kan leven?

Raimond

marxander

die is 24 volt lijkt me geen optie.

Raimond

Lagunainitiale

Ik denk niet dat dit helpt, want het is geen foute spanning die je weg moet vlakken. Maar het is vermoedelijk een meet stroompje. Deze kan je dus niet onderdrukken zonder fouten te krijgen.

Ik weet wel een andere optie maar dan moet je wel zeker weten dat het een meet stroompje is.