Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 90
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 74
  • Totaal: 74

rechter verwarming blaas koude lucht ipv warm van mijn laguna grandtour 1.6 16v

Gestart door boycap, 08 december, 2012, 21:54

Vorige topic - Volgende topic

boycap

beste mensen

dit probleem heb ik al in vele topics gezien,maar allemaal in het jaar 2008 uitgelicht
ik heb dit jaar 2012 een laguna gekocht een grandtour 1.6 16v van 2001 de auto is motorische goed
heb meer rand problemen,met deze auto,zoals defecte achteruitwisser etc etc
maar nu gaat het om mijn verwarming
als ik mijn verwarming aanzet ,dan krijg ik warme lucht links chauffeurs kant en de passagiers kant recht koude lucht
de ene zegt het is de stel motor,die onder naast je pendalen zit,weet echt niet waar dat zit ,de ander zegt het zijn je servo kleppen ,sommige zeggen je dashboard moet eruit ,en sommige zeggen dat het niet hoeft ,
dus gaarne wat advies ,en hebben mensen hier foto s van dit probleem.of foto waar bij deze auto ,de stel motor zit,

alvast bedankt voor jullie advies

rookie

Citaat van: boycap op 08 december, 2012, 21:54

de ene zegt het is de stel motor,die onder naast je pendalen zit,weet echt niet waar dat zit ,de ander zegt het zijn je servo kleppen ,sommige zeggen je dashboard moet eruit ,en sommige zeggen dat het niet hoeft ,

Klopt allemaal !! Het is niet de servo kleppen, dat is zeker. Maar de motor die stuk is. Kan ook nog het airco paneel zijn.

marxander

Motor hoeft niet stuk te zijn maar kan vast zitten, dus het beste is er af halen en dan open maken.
Het is een gepriegel maar is wel te doen zonder dat je het dashboard hoeft te verwijderen.
Alleen de binnenkant van het handschoenenvakje en eventueel een klepje die onder tegen de tunnel zit.

rookie

emmmmm, een motortje kost 25 euro stuk maal 2. totaal denk ik minder dan 60 euro. Als je echt 60 euro teveel vind, dan zou ik hem opmaken. Maar houdt er wel rekening mee dat als je beide demonteert je toch echt minimaal 2 uur bezig bent, ik ben er zelf met de linker toch gauw 1,5 uur bezig en de rechter een uurtje, daar kom je beter bij. En als je dan alles toch weer vast zet en weer over 2 maanden op begint te spelen dan vind ik het jammer. Ik vervang die dingen elk 3 jaar.

marxander

Eigenlijk heb je wel gelijk maar soms kan geld een enorme rol spelen.

Hier een plaatje van de mengklep.

traffic.gif
title="Click to load original image"

Paul

die linkse kan ook binnen een half uur.
zal binnenkort eens een how-to proberen te maken omdat deze vraag telkens opnieuw gesteld word.

rookie

ja, maar ik heb dikkere handen.  >:D Het is best een gepriegel met de metalen plaat. De rechter kan in een half uur, maar de linker is toch een vakje apart.

Paul

boycap

bedankt allen

nou die 60 euro kan er ook nog wel bij ,hehehe

de airco werkte van de zomer prima ,

ik ga dit eens uitpluizen ,reactie s nog steeds welkom van iedereen,ook evt fotos

Adrie

mijn rechterkant blaasde koude lucht en de linker kant warme lucht
na een motor rvisie blaast de linker kant koud en de rechterkant warm

iemand enig idee ?

cold forged

even wellicht een tip voor de volgende..

Ik had de rechter kapot en de simpelste manier om daar aan te komen: haal het handschoenvak er uit, dan zie je die motor links zitten.
De stekker haal je er zo af en de bovenste schroef haal van daaruit ook makkelijk los. De onderste schroef is het handigste via de onderkant, maar je ziet tenminste wat je doet.

Petertje

Bij mij draait het motorje, aan de kant van de bestuurder, de verkeerde kant op  ???  Iemand een idee hoe ik dat weer goed krijg ? Airco staat dus constant aan nu  :o

Guus

Citaat van: Petertje op 19 juni, 2020, 14:22
Bij mij draait het motorje, aan de kant van de bestuurder, de verkeerde kant op  ???  Iemand een idee hoe ik dat weer goed krijg ? Airco staat dus constant aan nu  :o
En je hebt niks veranderd. Dan zou ik toch de mengklep verdenken.. is wel door te meten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Petertje

Het probleem was dat er alleen warme lucht aan de linkerkant geblazen werd, zowel boven als onder, lampje van de airco blijft constant branden. Ik heb het motortje van de klep linksonder losgehaald en gekeken of hij het nog deed, niks aan de hand, motortje teruggeplaatst. Nu kreeg ik wel weer koude of warme lucht, alleen aan de onderkant andersom, knop van de airco naar links, warme lucht, naar rechts, koude lucht. Lampje blijft nog steeds branden. Ik heb het bedieningspaneel losgehaald en alle stekkers, ook op de printplaat, met contactspray ingespoten, geen verschil.  :( De accu loskoppelen heb ik nog niet geprobeerd.

Guus

Inderdaad een reset helpt mss wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk