Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.498
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 39
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 12
  • Totaal: 12

LED lampen en zijn/haar ervaringen...

Gestart door knightchurch, 12 maart, 2009, 21:32

Vorige topic - Volgende topic

knightchurch

Hier en daar zijn er aanbieders van LED lampen met normale fittingen. Op dit forum is er ook al e.e.a. over geschreven, boord computers die stress krijgen door een minder verbruik van de lampen, maar ook berichten die positief zijn.
Welke merken werken goed en welk soort LED kan je het best nemen voor b.v. stadslicht, mistlicht, e.d.??
Ik denk dat de levensduur van zo'n LED lamp best een overweging kan zijn om deze aan te schaffen en wellicht ook het lichtbeeld?

Greetz,

Ronald

stinkie

Als je een sprekende boordcomputer hebt, vergeet het dan maar. Die begint geheid te zagen! Mits je er een gloeilamp parallel aansluit, zodat de weerstand het zelfde blijft. Ik heb het ook zo gedaan met de kentekenverlichting.

Duupke (Ronald)

Ook zijn er weerstandsdraden in de handel, die zorgen ervoor dat het stroomverbruik hetzelfde blijft. Maar daarover lees je ook veel verschillende ervaringen.

warlord

Had in m'n vorige Lag 2 knalblauwe Led stadlichten. Geen boord Truus, geen gezeur, veeeeeeeeeeeeeeeeel licht.  ;D

inSaNo

Citaat van: JPM op 13 maart, 2009, 18:44
Ik heb geen pratende Truus, dus mss iets in het voordeel.
Onlangs de 2 stadslichten vervangen door 2 stadslichten van Pilot, in combinatie met Xenon een mooi effect.
Nu heb ik getracht om 2 knipperlichten te vervangen, ook door LEDs van Pilot, dit gaat dus niet zonder het weerstandsverhaal, in elke combinatie getracht, helaas geen succes.
Deze lampen gaan maar in caravan
Binnenkort komen er van Pilot H11 ( mistlampen ) LEDs om deze te vervangen en ook het grootlicht, ik geloof H1 als LEDs.
In kenetekenverlichting ook LEDs geplaats, al met al wel een totaal ander gezicht.

P.S.  Ik was eerst met een goedkoop merk aan de gang, maar ben toch voor de duurdere gegaan.
       Het lichtbeeld is veel beter.               

Pictures required!! :)

antoine

Bestaan er ook H4 led verlichting, dus dim/groot licht

g.schots

watvoor LEDjes moet ik eigenlijk gebruiken als ik mn interieurverlichting wil vervangen. dus niet mn dashboardverlichting, maar de lampjes bij mn achteruitkijkspeigel en in de kofferbak enzo.

stinkie

Die heb ik er in zitten !! !! Maar jij hebt iets heel kwetsends over NAC gepost (met een plassend mannetje oid) dus hou ik die info hoe je er aan kan komen, lekker voor mezelf  >:D ;) >:D

Geintje, ik heb de LEDS uit een aftersales set van een KIA Sorento.(Knipperlichten en instapverlichting in de buitenspiegels) Als je wilt kan ik wel aan mijn buurman vragen wat ze kosten. Ze geven echt een hele spuit licht. Ik zal vanavond eens een foto posten.

g.schots

en die passen ook in een lag 1? zou in ieder geval fijn zijn als je dat wilt doen. dan zal ik ook nooit meer iets kwetsends over NAC zeggen.

tot ik de leds in mn interieur heb  ;)

stinkie

Whahahaha,

Dan zal ik die LED's eens opscherp zetten. Als je dan op de Kingside staat te springen, dat heel je auto affikt >:D >:D >:D geintjuhhhh

Ik zal het vanavond eens aan mijn buurman vragen.

Hup NAC !!

Melvyn

Hoi Stinkie,

Ben benieuwd waar je vanavond mee komt. Ik wil deze led's ook hebben dusse .....................
Want zomaar lampjes vervangen ( normaal -> led ) is niet mogelijk ?

Duupke (Ronald)

stinkie

Ik heb er andere inzitten Ronald, zelfbouw!!!!! En die geven een spuit licht...

Duupke (Ronald)

Maar, in die plafondlampen zitten toch buislampjes?

Melvyn

Ik zou dat ook even moeten bekijken vanavond.
Ik hoop van wel want echt "handig" ben ik nu ook weer niet  :-\ om dit als zelfbouw te fabriceren.