Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 718
  • Online ooit: 718 (Vandaag om 03:24)
Gebruikers Online

knipperende (of geen licht) display airco

Gestart door Laguna II GT Dci, 03 februari, 2006, 13:34

Vorige topic - Volgende topic

rookie

is goed zelf te doen, bij demonteren raam laten zakken kompleet, anders krijg je ze niet uit de beugels/pinnen. Dan het raam boven vast plakken aan de stijl met tape. Rest is makkie.

fs1

ik weet niet of jij er 1 van bent, heb gisteren een 3-tal mails gehad via marktplaats van mensen, maar die woonden allemaal zeer ver in NL dus heb ik ze maar naar hier doorverwezen om hun euvel op te lossen ;-)

Sfinx

Ik ben ook bezig om dit soldeerwerkje te doen en heb zojuist de airco-unit uitgebouwd. Gelijk ook maar even m'n kaartlezer gecontroleerd en die miste inderdaad ook het beroemde palletje voor de 1e microswitch. Dit palletje lag los in de kaartlezer en heb ik met Loctite weer keurig vast kunnen zetten. Inderdaad gaat nu met de kaart half ingestoken de radio al aan, de klok gaat aan, alsmede de thermometer. Dit was voorheen niet het geval, dus dat is weer tiptop in orde.
Nu terug naar de airco-unit. Bij het uitbouwen kwam ik 3 stekkers tegen, een groene, een grijze en een zwarte. De groene en de grijze stekker zijn me duidelijk, maar de zwarte niet. Hier komen een aantal dikke draden op uit, maar de stekker is in een soort houdertje geschoven waar niks achter zit. Met andere woorden, het is een loze stekker.
Waar dient deze voor?

Het solderen lijkt overigens gelukt te zijn. Even schrok ik omdat het te solderen componentje, 101, helemaal los schoot maar kennelijk heb ik het toch goed vastgezet, want de verlichting brandde keurig na het terugbouwen. Morgen tijdens een rit zal blijken of het knipperen ook verholpen is.

Paul

Dat hoort zo, die kabels zitten nergens op aangesloten.
Hoogstwaarschijnlijk hoef je de startknop nu niet meer vast te houden tijdens het starten. !!

traffic.gif

fs1

ik heb het me ook altijd al afgevraagd wat die daar doet... zeker voor 1 of andere optie die ik nog nooit heb gezien

rookie

die is voor de normale standaard draaiknoppen, die zeer weinig is geleverd. Dan bedoel ik dan dat je een paneel hebt waar je zelf de warmte, airco alles moet regelen en niet aan een knop draait waar je de temp mee regelt.

Sfinx

Citaat van: megane16v op 29 januari, 2009, 17:53
Hoogstwaarschijnlijk hoef je de startknop nu niet meer vast te houden tijdens het starten. !!

Dat klopt! Was één van de eerste dingen die ik controleerde.

Citaat van: rookie op 29 januari, 2009, 19:04
die is voor de normale standaard draaiknoppen, die zeer weinig is geleverd. Dan bedoel ik dan dat je een paneel hebt waar je zelf de warmte, airco alles moet regelen en niet aan een knop draait waar je de temp mee regelt.

Dat vermoeden had ik al, maar wist het niet zeker. Thanks.

Doppie1974

Citaat van: Acces_Denied op 01 december, 2008, 01:44
de lampjes van de climate control unit deden het niet
Lijkt de mijne wel. Ook ik kocht hem met knipperende airco en hetzelfde euvel met het raam aan de passagierskant.
Jammergenoeg heb ik wat auto's betreft 3 linkerhanden  :(

fs1

krijg veel respons op m'n advertentie op marktplaats de laatste tijd, allemaal van die clevere nederlanders die te ver wonen en vragen of ze het niet zelf kunnen fixen... die verwijs ik dan maar door naar het forum...

stinkie

Daar moet je geld voor vragen Bart, kan je mooi in je huisje stoppen !! (of in de nieuwe Lag ;))

fs1

tja dat denk ik ook dan, als ze komen ter reparatie doe ik dat, maar ik kan toch moeilijk zeggen dat ze me geld moeten geven om hen die info te bezorgen...

Duupke (Ronald)

Als ze goed zoeken kunnen ze een filmpje vinden op Youtube.

Daarin wordt ze voor gedaan wat ze moeten doen.

Duupke (Ronald)

Mijn display knipperde vanochtend ineens zomaar 1 keertje. Daarna geen last meer van gehad, straks nog maar eens goed in de gaten houden.

En anders volgende week even het paneeltje vakkundig oppereren...   :P

knotty

omdat het een sticky is hoef ik hem niet te bumpen, maar doe het toch
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif

Duupke (Ronald)