Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.531
  • Totaal topics: 10.395
  • Online vandaag: 31
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 21
  • Totaal: 21

Verwarming rechts doet het niet meer (ECC)

Gestart door Wondermike, 05 november, 2008, 19:54

Vorige topic - Volgende topic

warlord

Duupke: als je post #22 van Rexonamen ff erbij haalt:

ja, die ;D
onderste van de 2 foto's: zie je links boven en rechts boven een roostertje. Dat rechtse zal je met de gemonteerde unit( zoals op de bovenste foto) niet zo snel zien.

Duupke (Ronald)

:-[

Ik zit echt met m'n ogen dicht te kijken...    ::)

melcon

Citaat van: rexonamen op 08 november, 2008, 21:06
M J als dat zo is zou deze de hele tij aan het regelen zijn , als de bestuurder op 22gr zet en de bijrijder op 25 gr hoe kan deze dat in lezen dit apperaat hangt midden in de ruimte en kan daar geen temp verschillen meten L/R wel totale en luchtvochtigheid  , je regelt je temp l/R met je knop die opend of dicht een klep hetzelfde als er een zonder climat controle ter verduideling je regelt je warmte toevoer cq kraan ;klepmotor .

Ja dat weet ik  :) Kan de PDF ook niet meer terugvinden  :(

Mischien zit ik ook wel helemaal fout hoor en heb ik het gewoon verkeerd gelezen of onthouden!
(Ik ben ook niet alwetend gelukkig  :D :P)

hausi

Bij mij is dit verschijnsel ook al eens opgetreden (aan de bestuurderskant) en toen was het vervangen van de linker mengklepmotor de oplossing.
De vervanging van de linker kan ook zonder het verwijderen van het dashboard, en als ik de plaats van de rechter zie, zou dat ook moeten kunnen.
Als je nu die rechter mengklepmoter eens verwijderd, en dan aan het asje van de mengklep draait, zou dat heel licht en soepel moeten draaien.
Heb je dat al geprobeerd?

Wondermike

Je zegt, als ik de plaats van de rechter zie. Heb je een plaatje hiervan? Zag dat de dealer wel wat prints had van de layout van de verwarming maar toen ik zei dat ik hem nog niet liet repareren verdween dat blaadje weer snel. Maar volgens de dealer komt er op het motortje geen stuursignaal.

EDIT: ik zag in het andere verwarmingstopic de plaatjes ;D

Ik zou het paneeltje een keer omruilen met een forumlid als test maar het wordt nu echt te koud in de auto. Is het mogelijk om die klep niet gewoon open te zetten? Zodat er altijd warme lucht uit komt?

Ben echt klaar met renault en zodra dit gefixed is gaat hij de deur uit. Hij is nu 5 jaar oud en als je weet wat ik allemaal al stuk heb gehad......

Wondermike

Heeft er iemand ook plaatjes hoe ik het dashboard aan de rechterkant kan verwijderen?
Ik heb inmiddels de bak uit het handschoenenkastje en volgens mij moet het frame met de klep van het dashboardkastje ook nog weg kunnen.
Wil niet te veel slopen....

Wondermike

Zojuist via het dashboardkastje het stuurmotortje verwijderd. Wat ik ook draai met het paneel, deze doet niets.
Met de hand de klep in de warme stand gezet en alles wordt weer lekker warm in de auto. Heb de motor niet meer teruggeplaatst. Kan nu van onder het dashboard de klep in elke stand zetten die ik maar wil. Zo kom ik alvast de winter door. ;D

Nu wil ik testen of het motortje stuk is of er echt geen aansturing komt. Weet iemand op hoeveel volt deze wordt aangestuurd?
Kan ik met een multimeter ook meten of er stuursignaal komt?
Weer een stappie verder..... 8)

melcon

heeej, dat klinkt goed!

De motor kun je met een multimeter doormeten, je zal dan weerstand moeten meten.
Vraag is alleen even hoeveel... bij een 220V motor moet je minsten 4 ohm meten,
maar 12V is natuurlijk wel wat anders.... dus dat weet ik niet, fs1?

fs1

zeer kleine weerstand altijd bij motors.. je kan er ook gewoon effe zelf 12V op zetten, maakt niet uit in welke richting, hij draait dan gewoon andersom ;-)

Wondermike

morgen ff testen. Is er een electrisch schema van de ECC?

rookie

als je een motor nodig hebt, hoor ik het wel, kun je hem van mij uit gewoon testen.

Wondermike

Motortje getest op 12 volt en die draait keurig rond.

OK waar komt de aansturing vandaan? Puur vanaf het bedieningspaneel?
Weet iemand toevallig welk pinnetje...... ???

;D

warlord

Weer een stapje verder in de wonderlijke wereld die Laguna heet 8)

Duupke (Ronald)

Kun je nog steeds zo bij het stekkertje wat eigenlijk op dit stelmotortje geklikt wordt?

Je zal even moeten kijken of je daar een signaal kunt meten.
Ik zou zeggen dat het bedieningspaneel als een schakelaar werkt, en dat dat dus voor het signaal zorgt.
Maar dat is mijn boerenverstand wat dat zegt, zeker weten doe ik het niet.

Wondermike

Was even druk maar ben wel verder gekomen.

Als ik het stelmotortje op 12volt aansluit draait hij keurig in het rond zonder ergens te stoppen.
Op de stekker meet ik wel spanning maar niet konstant, het lijkt wel op en neer te gaan maar mijn meter houd het niet bij....
Als ik de stekker op de stelmotor druk draait hij naar een vast punt en blijft daar stil staan. Helaas is dat dus de koude stand van de kachel.
Er komt dus echt geen goed signaal of er wordt niet goed doorgegeven door een sensor oid.

Zonder motor gaat de klep op een gegeven moment toch weer in de koude stand staan dus heb ik de motor verdraaid zodat de klep wel in de warme stand staat en toen de motor terug geplaatst.
Auto is nu weer lekker warm ;D

Enig advies is nog wel welkom natuurlijk!!