Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.531
  • Totaal topics: 10.395
  • Online vandaag: 32
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 23
  • Totaal: 23

Verwarming rechts doet het niet meer (ECC)

Gestart door Wondermike, 05 november, 2008, 19:54

Vorige topic - Volgende topic

Wondermike

Heb het volgende probleem met mijn Laguna.

De rechterkant van de verwarming doet het niet meer, zowel onder als boven blaast hij alleen koude lucht.
Bij de dealer geweest en ze hebben de computer uitgelezen. Er komt geen stuursignaal bij de stelmotor.
Motor is nog wel vervangen maar dat levert niks op.
Dealer zegt dat ze moeten gaan meten en niet zo weten wat het is.
Hij gaat wel harder blazen als je hem op 26 graden zet.
Iemand tips?

Duupke (Ronald)

Ton, jij had toch zoiets aan de hand met je vorige Laguna?

Duupke (Ronald)

Hier is dat andere topic: https://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=1903.0

Heb even geduld Wondermike, ik ben er zeker van dat Ton zich gaat melden. !!

warlord

Duupke: er wel degelijk een verschil tussen "mijn" en Wondermikes probleem:
de stelmotors en luchtmengkleppen aan de rechterkant zijn zonder dashboard demontage met wat gepiel te vervangen.
Staat ook e.e.a. over op Problemcar.

Duupke (Ronald)

Okay, had jij ook een topic lopen hierover dan?

Zet ook die link hier even neer. Zoekt misschien wat makkelijker voor Wondermike. !!

knotty

dat probleem had ik ook. volgens mij hebben ze de luchtmengkleppen vervangen, of het motorretje dat die aanstuurt.
was exact het zelfde probleem alleen werd het aan de bestuurdes kant bij niet meer warm.

ben er trouwens vrij zeker van dat het het motorretje was... raar dat de dealer je dit niet kan vertrellen bij munsterhuis wisten ze dit meteen. (enschede)
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

warlord

Citaat van: Duupke (Ronald) op 05 november, 2008, 20:32
Okay, had jij ook een topic lopen hierover dan?

Zet ook die link hier even neer. Zoekt misschien wat makkelijker voor Wondermike. !!

Techniek Type II / Elektrisch / Re: AanjagerGepost op: April 15, 2008, 23:15:07   
Gestart door stinkie, Bericht door Maarten JanRelevantie: 6.1%
Citaat van: Fransman op April 14, 2008, 23:50:22
In mijn  Lag werd er aan de linkerkant ( boven, midden en onder) alleen maar koude lucht geblazen.Kachel op 16 of 26 maakte nix uit.
Uit laten lezen bij garage:  linker luchtmengklepmotor ( jawel) is kaduuk. Kost plm 25 euro incl.

Jaja, .... om dat ding te vervangen moet wel 't hele dashboard los  .
Garage dacht mee en adviseerde om alle 4 motortjes ( plm 150 euri totaal) maar te vervangen als 't dashbord toch los is  . Volgens dialogys is 't een klus van totaal 6 uur  .

Nou ja om kort te zijn: ze zijn plm. 2 dagen bezig geweest en totale rekening 562 euro ( incl. BTW en 3 ltr. koelvloeistof). Ben dus wel enorm gematst door Garage Kroonenburg in Zwaag   

Duupke (Ronald)

stinkie

Idd, bij mij zijn toen ook de motortjes van de kleppen vervangen. Was wel een K-klus volgens de garagist.

Wondermike

De dealer heeft hem uitgelezen en de stelmotor is het niet. De rechterkant is na wat hak en breek werk makkelijk te vervangen maar ook een nieuwe motor reageert niet.
Misschien dat er geen signaal vanaf het paneel wordt verstuurd? Heb het paneel uitgebouwd en alle stekker verbindingen gecontroleerd. (ook er in) maar hier is niets aan te zien helaas.

Ik wil eigenlijk even testen met een ander paneeltje om dit uit te sluiten.
Heeft iemand er 1 over voor test doeleinden?
Liefst in de buurt van Hoorn.

Mike

Er wonen wel wat leden in de buurt van Hoorn dat ik weet.
Je kan ook de 15e naar Barendrecht komen op onze onderhouds dag: https://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=875.msg61048#new

melcon

Het kan ook in de temperatuur sensor zitten in de binnen spiegel

knotty

hmmm maar het is alleen de rechte kant! die temeratuur meter stuurt toch niet de linker en rechter kant apart aan?
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

warlord

He Wondermike: waar woon jij?? Ik in Zwaag.