Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 28
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 28
  • Totaal: 28

cruise control probleem - defooss

Gestart door defooss, 17 juni, 2008, 14:11

Vorige topic - Volgende topic

defooss

Hallo Allemaal,

Ik ben Hai uit Duiven en ben sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een Renault Laguna II uit 2003

Een heerlijke auto om in te rijden.

Heb alleen een klein vraagje.

Ik kan de Cruise control niet instellen. De Snelheids begrenzer werkt wel dus kan ik de Schakelaars op het stuur uitsluiten.

Zodra ik de Cruise Control inschakel verschijnt er op het Dashboard SET ----. Ik probeer dan met de + en de - op het stuur de gewenste snelheid in te stellen maar dit lukt niet. Lijkt wel als of the CruiseControl Constant een Reset krijgt.

Kan Iemand mij helpen deze storing op te lossen. Ik heb op verschillende site gelezen dat het eventueel met schakelaars van het rem of koppelings pendaal te maken heeft maar heb helaas geen schema.

Een bedradings schema zou idiaal zijn.

alsvast bedankt

fs1

bedradings schema's hebben we hier (nog) niet ;-)... ik heb dit probleem ook wel eens gehad maar dat ging altijd vanzelf terug over... eens stoppen, motor afleggen, terug vertrekken, en meestal deed ie het dan weer... er zijn de volgende knoppen / schakelaars;
*knopje om cruise aan te zetten
*2 knopjes op stuur (+ en -   /   r en 0)
*als je op je rug gaat liggen met je hoofd waar je voeten normaal zijn, dan zie je het uiteinde van de pedalen, op de rem en de koppelingspedaal zitten schakelaars die detecteren wat je doet...

het zou kunnen helpen een hulpveer te halen bij de dealer, die dient om het koppelingspedaal beter volledig terug te laten komen, daar zou het aan kunnen liggen

btw; ik heb jouw vraag verplaatst naar waar ze hoort.. niet in iemands voorsteltopic dat er zelfs niks mee te maken had ;-)

knotty

voordat je met je hoofd dan gelijk in een onmogelijk bocht gaat liggen, probeer gewoon eerst eens je pedalen met de voet omhoog te houden, en dan de cc te bedienen.

je hebt toch wel het schakelaartje omgezet he. zomaar even een domme vraag om er zeker van te zijn dat je de cruis control wel aan hebt gezet.
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

warlord

Ik heb 't zelfde probleem gehad, van de ene op de andere dag  :o.
Heb op 't dashboard 't schakelaartje uit 't paneeltje hehaald en wat gefrot met de bedrading van de stekker. Hielp wel even.

Wat Knotty zegt is ook 'n optie: met je voet 't koppelingspedaal een stukje x-tra omhoog duwen.
Donderdag wordt bij mij 'n extra hulpveer gemonteerd. Zou 't probleem helemaal moeten oplossen 8)

defooss

Hallo Allen,

Al vast bedankt voor jullie berichten

Ik heb geprobeerd het koppelings pendaal tijdens het rijden verder omhoog te duwen maar dit ging niet. Koppelings pendaal staat al helemaal omhog
het zou dus ook het Rempendaal kunnen zijn Dit heb ik nog niet geprobeerd.  Ga dit morgen doen.
Mocht dit niet lukken dan ga ik de schakelaars doormeten op de pendalen

en ja ik heb het knopje op de cruise control gezet.  ;D op het display is het cruise control lampje groen.
Ik kan in iedergeval zoals al gezegd de schakelaars op het stuur uitsluiten deze werken namelijk wel als ik de snelheidsbegrenzer gebruik. Deze werkt namelijk.

Groetjes  Hai

defooss

Hallo Allen,

Ik heb het probleem gevonden van de Cruise Control en opgelost.

Het bleek dat de pin die de schakelaar van het koppelings pendaal bedient te ver was doorgeschoten waardoor hij vast bleef zitten.
Ik heb alles los gehaald en opnieuw vastgezet.een borg ring aangebracht en de cruise control werkt.

NU kan ik lekker op vakantie gaan en hoef het gaspendaal niet meer te gebruiken.

groetjes Hai

Duupke (Ronald)

En alweer een probleem minder in de wereld. !!

Enne, Hai. Stel je even voor in het 'Mijn Laguna' topic. We zijn namelijk gek op foto's...