Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 47
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 42
  • Totaal: 42

regensensor

Gestart door Haka, 28 mei, 2008, 07:17

Vorige topic - Volgende topic

Haka

Mijn regensensor doet niets meer, geen leven in te krijgen.
Echter mijn overige standen doen het wel. En als ik bij het stoplicht sta dan gaat hij wel naar interval toe in de stand 2 (geloof ik).
Enig idee wat dit zou kunnen zijn. En moet het gerepareerd voor de apk? Heb nu namelijk geen interval stand.

fs1

ik denk niet dat ze het op de apk erg vinden dat de ruitewissers enkel te hard kunnen, omgekeerd zou wel probleem geweest zijn denk ik.. het enige dat ik weet, is dat ik vind dat die regensensor wel heel traag reageert als het begint te regenen, ik kan er niet op wachten en heb dan meestal al een aantal keer aan de hendel getrokken om de wissers manueel te laten gaan.. eens in gang geschoten doet ie wel redelijk z'n best ;-)

rookie

Maak hem eens los, en maak hem schoon, volgens mij moeten er 2 rubberen doorzichtige plaatjes tussen het raam en sensor zitten (mits je de rechthoekige hebt, niet de vierkant)

knotty

het is geen apk keurings punt, ze moeten het doen, maakt niet uit hoe. en de sproeier ook natuurlijk.

@bart: ik had dat in het begin ook. volgens mij is het zo dat hij elke keer weer opnieuw moet worden geactiveerd.
met andere woorden moet je de hendel gewoon weer in zijn "uit" stand zetten als je de auto verlaat. en zodra je weer rijdt, en het begint te regenen zet je hem dan in de interval stand. zo werkt hij in iedergeval bij mij. (wel raar want de automatische verlichtg hoeft dat niet)

je kunt wel de gevoeligheid aanapssen door de "ring" op de hendel naar je toe of van je af te draaien. ik heb hem standaard op maximaal staan omdat ik niks op mijn ruiten wil hebben.
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

fs1

idd bij mij staat dat ook op max.. dat zou idd wel kunnen trouwens, dat die hendel elke keer opnieuw "aan" moet worden gezet, zo autmatisch is het dus eigelijk niet ;-) hoewel als ie het eindelijk doorheeft past ie de snelheid wel vanzelf aan naar de hoeveelheid regen

knotty

traffic.gif

Mike

Ik heb vroeger een peus gehad die had het ook en daar moest hoefde ik niet de hendel in en stand te zetten.
Je moest dat op een bepaalde manier 1x activeren en dan was het klaar, misschien staat er iets in het boekje?

Lagunainitiale

Je moet idd als de auto gestart is zelf de eerste keer aangeven aan de auto dat ie mag wissen. Dit is om te voorkomen in de winter dat als je ruitenwissers vastgevroren zitten hij probeert sneeuw en ijs van je ramen te wissen als je per ongeluk vergeten bent de ruitenwissers uit te zetten.

Het is dus een besparing van je auto. Andere merken hebben dit niet, en de Espace begint ook te wissen wanneer die er zin in heeft.

Verder bij mij reageert de ruitenwisser heel snel, als ik bijvoorbeeld een vrachtwagen als tegenligger heb waardoor in een keer de ramen dicht zitten is dat ding al aan het wissen voordat ik mijn hand bij de hendel heb. Ik heb de ruiten wisser wel in de meest gevoelige stand staan. (bovenkant van de ring helemaal van je af draaien)

Ik heb begrepen van een autoruitenzetter dat er een silicoon lapje tussen de sensor en het raam zit, dit lapje houd de sensor op de juiste afstand, en schijnt heel erg nauw te luisteren.

Pingu

Mischien een stomme vraag maar is een regensensor ook achteraf in te bouwen? Er zit achter mijn spiegel wel een loze connector.

rookie

ik denk het wel, alleen moet dan de sensor softwarematig worden bijgezet door de dealer, echter je zult dit moeten vragen bij de dealer. Trouwens er moet meteen een nieuwe vooruit in.

netraam

Citaat van: Lagunainitiale
Het is dus een besparing van je auto. Andere merken hebben dit niet, en de Espace begint ook te wissen wanneer die er zin in heeft.

Bij mijn Citroen Xantia moest je 'm ook echt iedere keer na het starten weer aan zetten... Ook wel logisch, vind ik: je krijgt vervelende taferelen in de wasstraat, bijvoorbeeld, wanneer je 'm vergeet uit te zetten.

melcon

vervelend  :P ??? grappige bedoel je  ;D

knotty

Citaat van: Pingu op 05 juni, 2008, 23:19
Mischien een stomme vraag maar is een regensensor ook achteraf in te bouwen? Er zit achter mijn spiegel wel een loze connector.

denk dat het goedkoper is een andere aut te kopen dan.
traffic.gif

Mike

regensensor bij de dealer kopen, zal niet goedkoop zijn.
Alle electronica kopen en inbouwen, zal ook niet goedkoop zijn.
Misschien ehb je zelf een nieuw raam nodig, zal ook nie goedkoop zijn.
Alle electronica aan laten passen aan de auto door de dealer, ook niet goedkoop...

Ik sluit me dus bij knotty aan......

Lagunainitiale

Waarom heb je een nieuwe ruit nodig? In de computer kan je instellen welke glas er in je auto zit zodat ie de juiste parameters heeft.

Conrad heeft een tijdlang een aftermarket set gehad om in te bouwen. Kon bij iedere auto met een interval schakeling.

@ Netraam wat dacht je van de automatische handrem..... Bij de ingang van de wasstraat staat motoruit... Kijken of ie je er door heen sleept?? ;D