Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 74
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 43
  • Totaal: 44
  • bnijp

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

fabio

heeft  iemand toevallig nog een foto van de stekker waar de powerbox op zat aangesloten?

Mike

dat waren toch 2 stekkers?
hij zit bij de 1,9 eigenlijk boven op de motor, zal eens kijken..

Hier is hij, op de luchtfilter zie je het zwarte kastje zitten, daaruit komt een glanzende "slag" volg die en dan kom je bij de stekker uit, links van de gele dop.

traffic.gif
title="Click to load original image"

fs1

links vooraan, kan je niet missen als je zo'n box in je handen hebt, er zit maar 1 zo'n stekker

fabio

thnx was voor dres die heeft mijn box gekocht ,maar die heeft een espace,maar daar past hij ook op

fs1

is dezelfde motor he ;-) hij zou zelfs op de 2.0dci moeten passen, heb me ook weer een boxje aangeschaft van m'n favoriete merk, ik benieuwd hoe dat gaat rijden, eerst effe de tank leeg rijden, moet toch kunnen zien wat het verschil is he :-)

Mike

Ga je er een box in zetten bart, waarom niet meteen chippen?

fs1

die box heb ik liggen :-p en dat chip bedrijf is vrij ver weg van hier dacht ik ;-) en wat kostelijk ook, die box kostte me 2dehands minder dan de helft van dat chippen.. enig idee of ik daar zomaar binnen kan springen bij die tunex?

Mike

ja je zou er zo binnen kunnen lopen, meestal hebben ze altijd wel ff tijd.

fs1

ik heb het effe opgezocht, het is wel heeel erg ver van bij mij thuis dus he ;-) zelfs om er zaterdag effe te passeren voor of na het bezoek aan WSR in Spa, echt een dik eind rijden..

Mike

voor jouw is het inderdaad een eind, je zou bijna nog beter via Duitsland kunne rijden, kan je ff lekker door knallen!

rookie

Ik zit nog steedts te twijvelen (ik weet nog steeedts niet of de mijne gechiped is, maar dat laat ik dan wel uitzoeken). Wat zijn jullie bevindingen betreffende de service, extra pk, brandstof verbruik, hoeveel km je al hebt gereden. Dit soort dingen. Ik heb in de tussentijd ook gegevens verzameld, maar niet iedereen is tevreden over tunex, maar daar ben ik ook achter, ga je eraan sleutelen, loop je een risico, daar kom je niet onder heen.

laurens

heb er ook wel eens aangedacht en geinformeert maar hoe zitz het met benzine motoren,of is dit al besproken?
want dat gaat niet veel omhoog en heeft het wel zin?
want hewt gaat dan van/naar
105 pk / 115pk.
Koppel van 148nm / 169nm.

Mike

Mijn verbruik is gezakt, niet dramatische maar ik rijd zeker op de snelweg ene stuk zuiniger.
Stadswerk is hij niet echt zuiniger geworden maar dat komt ook een beetje omdat ik vaak het gaspedaal iets meer naar beneden trap dan eerst, heerlijk dat gevoel....
De service vond ik zeker goed, we waren in 1x met 5 laguna's en werden stuk en werden stuk voor stuk meer dan netjes geholpen.
We kregen veel uitleg over wat ze gingen  doen, wat ze gedaan hadden en wat wij moesten doen ( langzaam inrijden dat soort dingen)
Koffie is gratis en zelfs kinderen kan je daar bezig houden.
Na een proefrit konden er zelfs aanpassingen worden gemaakt al was dat bij ons niet nodig, terug komen later voor een aanpassing is overigens geen probleem.
Tuurlijk kom je altijd negatieve dingen tegen maar als je kijkt op bijv de alfa club die gaan daar ook allemaal heen, ik ben er ook naar opzoek geweest en ik vond van elk tuning bedrijf wel slechte dingen, laat je daar niet door misleiden.
Ik heb er nu zeker een 7000 kilometer mee gereden en geen centje pijn.
En waarom meer uitgeven bij een ander????

fabio

hier nog een tevreden klant  ;D

netraam

1.9DCi rijders: hoe is het met uw koppeling?