Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 39
  • Online ooit: 404 (01 oktober, 2025, 22:36)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 11
  • Totaal: 11

navigatie in alle vormen en kleuren (niet origineel Laguna) - gestart als TomTom

Gestart door dirk, 04 april, 2006, 20:58

Vorige topic - Volgende topic

inSaNo

Ik heb ook navigatie, namelijk als volgt:
in mn armsteun ligt een bt gps receiver (tomtom mk2).
en op mn telefoon draait tomtom mobile 5.2

Als ik instap, connect mn telefoon met mn nokia carkit (ck7w) en met mijn bt GPS.
Dan is het een kwestie van adres invoeren, telefoon in een hoekie smijten, en luisteren naar de aanwijzingen via de carkit.  !!

Werkt uitstekend!

Bijkomend voordeel is dat ik altijd de bt receiver in mn zak kan stoppen, en gewoon kan gaan lopen/fietsen etc., zonder dat ik de weg hoef kwijt te raken.. 

rottmeister

Hoi , ik ben hier pas nieuw maar vond dit een interessant onderwerp omdat ik lang naar een geschikte navigatie op zoek was.
Eerst heb ik een tijdje met pda rondgereden via zo'n zuignap aan het venster ( veel problemen mee gehad : laat of niet vinden van satelieten , wanneer batterij pda leeg was kon ik alles terug installeren , losliggende bekabeling , zuignap die regelmatig loskwam , ....

Sinds vorig jaar heb ik de Sony CDX-NC9950 laten plaatsen , ik was hier eerst heel sceptisch over omdat deze al enkele jaren uit was en er weinig over te vinden was. Het klopt wel dat de software verouderd is maar ik heb ( nu toch al bijna een jaar in bezit ) hier geen nadeel van ondervonden.
Het display is aan de kleine kant , maar de spraak is 10 x beter en uitgebreider dan een tom tom. ( eigenlijk heb je de display helemaal niet nodig )
Groot nadeel van deze sony zou volgens de meeste gebruikers zijn dat het frontje niet verwijderbaar is , maar dat hebben wij als Lagunarijders niet nodig   ;D  klep is perfect te sluiten zonder aanpassingen.

Een super navigatie , van zodra ik mijn garage uit rij heb ik ontvangst

Laatste stuks waren vorig jaar verkrijgbaar aan ( ik dacht  ) 300 - 350 euro en kwamen toch van een 1200 euro enkele jaren geleden.

En voor deze prijs heb je gelijk een prachtig geluid radio/cd/mp3 in de wagen door de X-plod van Sony

traffic.gif
traffic.gif

fs1

volgens mij hebben ze bij ron de vries er nog enkele van dit type, heb ook een hele tijd deze overwogen

fabio

Voor de liefhebber wederom op FTD

Renault Carminat Informée II CD Systeem Versie V27
Dit zijn de CDs van mei 2007 van geheel Europa met uitzondering van Oost Europa die ik nog niet heb

Duupke (Ronald)

Gisteren samen met m'n vader op pad geweest. Hij wilde een portable navigatiesysteem aanschaffen. Na veel geneus op verschillende sites tot de conclusie gekomen dat er eigenlijk niets boven een TomTom gaat.

Uiteindelijk is het een TomTom One XL Europe geworden. Tis een mooi apparaat, duidelijk en makkelijk te bedienen, mooi groot scherm. Ik moet mezelf nog even gaan verdiepen in de bijgeleverde software en ff een account aanmaken bij TomTom.

Ook ga ik kijken of ik een soort van vaste aansluiting kan maken voor de voeding, en dan links van het stuur. Pa is linkshandig...

traffic.gif

Duupke (Ronald)

Extra sigarettenaansteker inbouwen achter het dashboard, snoertje mooi wegwerken en langs de voorruit stijl weer tevoorschijn laten komen en klaar is Ronaldje...

;)

fs1

had er hier iemand de laatste versie van de dvd voor de carminat 3 navigatie? (origineel systeem in de lag3 en lag2ph2 met bluetooth)

Mike

defooss

luukG

@ jerry

Die heb ik nog niet gevonden, in mijn lijst komt de laguna niet voor.. wil je hem mij toesturen?

Thanks