Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.531
  • Totaal topics: 10.395
  • Online vandaag: 52
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 26
  • Totaal: 26

Remschijven en -blokken

Gestart door Martin, 12 december, 2025, 16:03

Vorige topic - Volgende topic

Martin

Besten, alle 4 de remschijven van mn Laguna (2011) zijn aan vervanging toe. Bij de dealer 1300 euro all-in (met blokken). Is me iets te pittig..

Ik vond een garage die de montage doet, ik mag zelf materiaal meebrengen. Voor 300 euro koop je aardig wat aan merkspullen. Heeft iemand advies wat ik het beste kan bestellen? Ik zie vele merken en varianten.

Brembo en Bosch bijv. lijken me safe, maar wellicht heeft iemand andere goede ervaringen?
En heeft de Laguna slijtage-waarschuwing nodig voor blokken? Ik zie dat daar andere remblokken voor zijn.

Stadium III

Ik heb voor Brembo liggen zonder slijtage indicatoren
Achter is er bosch op gegaan deze zijn incl wiel lager

Als je zelf de spullen mag meenemen loont het om goed online te zoeken heb mijn voorste set bij autodoc gehaald ,achter door de garage zelf
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Martin

Dank!
Ik bestel vaak bij Motointegrator. Complete set van Bosch, voor en achter, voor 244 euro met verzending.
(Blijft er 1100 over voor montage... 😄)

Moet ik rekening houden met abs (ring?)? Vermoedelijk ingebouwd bij schijf, net als lager?

Lagrance

De laatste keer dat ik remschijven bestelde was van het merk Ridex en blokken van ABE. Goede ervaringen mee.
Motointegrator kende ik nog niet, zit ook in Berlijn zie ik.

Ik heb mijn Laguna nog niet zo lang, hoe het precies zit met de ABSring weet ik nog niet.
Als je er een wiel af haalt kun je het zien.

Martin

Motointegrator zit indd in Duitsland. De prijsverschillen zijn groot. Deze bestelling - 4x Bosch schijven en blokken - scheelde 100 euro vergeleken met alle andere opties (400 euro vs 300). Vermoedelijk zijn ze vooral goedkoper met Duitse onderdeelmerken.

Ik had indd verwacht de abs werking goed te kunnen zien maar er is weinig zichtbaar. Geen grote getande ring iig. Vermoedelijk zit het achter/in de schijf ergens. Maar als het niet integraal was, zou het bij de bestelopties veel opvallender zijn denk ik? (met/zonder abs)

Gert

Ik bestel vaak mijn auto onderdelen bij Wagner Autoteile , betrouwbaar en goedkoop
EX: Safrane RN 2.2I  1995
EX : Safrane RXE 2.5 2000
EX : Grand Espace 3.5 Initiale 2003
EX : Laguna Estate 1.5dci Dynamic 2010
EX : Twingo RS Gordini 2011
Huidig :
Twingo 1.2 Dynamic 2010
Laguna Estate GT 2.0dci180 2011