Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 86
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 77
  • Totaal: 77

ramen/spiegel bediening / cruise control / TPMS

Gestart door GT3NL, 12 november, 2024, 23:06

Vorige topic - Volgende topic

GT3NL

Dag ! Ik heb een Laguna 3 Coupe GT gekocht van 2009.  Ik wist dat bij de bestuurderzijde niets werkt in de deur, de spiegels kan ik niet stellen, de ramen links rechts gaan niet open, het raam aan passagierzijde doet het wel goed als je het daar bedient. Ik vermoed dat misschien de bedienmodule die in de deur zit kapot is ? of zit de raam-module ergens anders ?  Weet iemand hoe je dat paneel eruit kunt halen ? Ik heb het geprobeerd door met een plat ding ertussen te schuiven maar ik krijg er geen beweging in en ben bang de bekleding te beschadigen ...

De cruise control doet ook niks, en ik zie ook geen TPMS in het scherm. Zat TPMS er standaard in ?  Moet je hiervoor dan originele TPMS sensoren hebben die je moet inleren met een OBD-tool of zo ?  Wie weet raad?

Stadium III

CC moet je op het midden console aanzetten
Verder knoppen end van het raam mechanisme zou je via de deur eruit moeten kunnen halen
Aangezien niet het doet zou ik eerst ook ff de stekker tussen de deur en auto controleren

TPMS sensoren lekker uit laten staan
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

GT3NL

Ik heb de schakelaars eindeloos geprobeerd .. het paneel in de deur, daarvan brandt wel de verlichting .. dan zal de stekker er in zitten? Waar zit die stekker tussen deur en auto ? daar zit een stekker?

En dan de schakelaars in de middenconsole...het valt me wel op dat de aanstekeraansluiting 12V voorin niets doet, en de zekering is niet kapot... maar ook, de cruisecontrol aanduiding in het dashboard wordt niet aangegeven, dus in de computer lijkt het niet geactiveerd te zijn ?  Zou de motor getuned zijn of zo ...  ik ben intussen aan het kijken naar DDS4ALL ..

Stadium III

Tunning maakt niks uit is de mijne ook
Idd uitlezen kan een optie zijn
Zekeringen ook al gecontroleerd,neem aan van wel
Verder kan ik je niet helpen
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009