Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 45
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 13
  • Totaal: 13

aux plug en pinout standaard radio

Gestart door cold forged, 07 april, 2024, 18:12

Vorige topic - Volgende topic

cold forged

Ik zoek me wild maar kan het niet vinden.
Ik heb hier een bluetooth module met de standaard iso blauwe en groene pluggen er aan.
De blauwe wordt gebruikt om voeding te krijgen, de groene heeft de aansluiting voor het geluid.

Echter: ik krijg met geen mogelijkheid die groene plug gemonteerd naast de gele die er al in zit, en volgens mij klopt die pinout niet.

Het type radio is volgens de lijst de eenvoudigste: RAD01
De blauwe iso plug zit apart van de gele/groene combinatie.

Ik wil niet zomaar die groene naast de gele insteken (door de groene aan te passen) maar wil eerst even verifieren dat die pinout correct is?

De vraag is dus: heeft iemand die pinout ergens?

welicht dat ik dan die groene plug wat aan kan passen zodat ik in ieder geval nu die bluetooth unit kan aansluiten en later mooi een mp3 speler er aan kan hangen..

Stadium III

Ik heb wel eens meer met dat bijltje gehakt maar niet bij een laguna maar bij mijn oude clio ,was plug en play met wat geweld
Maak eens een foto met de stekkers erin
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

RichTrip

Je moet de gele stekker er eerst uithalen en de groene er bij op schuiven. Dan kun je de gecombineerde geel/groene stekker er weer insteken.

cold forged

Dat probeerde ik dus.. maar op de een of andere manier past dus die groene stekker voor geen meter. Zal dan vast iets chinees zijn! ;)

Ik ga die groene stekker gewoon passend maken, dan kan ik die er bij duwen en dan zien of die chinese bluetooth module werkt...

cold forged

Ik heb het voor elkaar gekregen.
De gele plug is dus net even ietsje anders dan de standaard, maar in plaats van de auto aan te passen heb ik maar de groene plug een beetje aangepast zodat de gele er aan geschoven kan worden.

Met wat meten en luisteren naar een brom als de radio op aux staat kwam ik er rap achter dat:
- de audio in op de groene plug met de standaard overeen komt
- de +12V en GND op de blauwe plug ook met de standaard overeen komt, en die schakelt uit als de radio uit gaat.
Dus die bluetooth unit kan de accu niet leeg slurpen ongemerkt ;)

Dus ik kan nu inderdaad gewoon met een cheap chinees bluetooth ding mijn muziek van de telefoon op de radio spelen, en het klinkt best aardig ook!