Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 718
  • Online ooit: 718 (Vandaag om 03:24)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 15
  • Totaal: 15

Vochtige bodem bestuurder- en passagierzijde

Gestart door laggy, 09 januari, 2018, 17:17

Vorige topic - Volgende topic

laggy

De mat aan passagierszijde (voor) was kletsnat en dacht dat de afdichting van deur het probleem zou zijn. Achter is alles droog. En ook bij voeteneinde vóór is het droog, daarom dacht ik aan de deur. Ik alles demonteren en het draingat schoongemaakt (zat vol met blub). Vervolgens begeeft het raammechanisme het (kabel geknapt), dus maar weer een nieuw besteld. Met dit weer droogt de vloer heel slecht en dacht na het ritje van vandaag om ook even onder mijn rubbermat aan bestuurszijde te voelen. Ook daar is het vochtig! Niet zo nat als rechts, maar toch....
De paravan watert netjes af naar onderen, zowel links als rechts.
Blijft vermoedelijk over: airco drain ofzo....ik heb ook een elektrisch dakraam. Waar eindigt de afvoer daarvan?
Wat zou ik nog even kunnen controleren, schoonmaken en vooral waar zit dat dan?
Laguna II Techline 2.0dCi

DaFFi

Probeer eens de afwatering van je deuren onderkant. Even rubber opzij duwen.

laggy

Ik alles demonteren en het draingat schoongemaakt (zat vol met blub)

ojee66

CiteerBlijft vermoedelijk over: airco drain ofzo....ik heb ook een elektrisch dakraam. Waar eindigt de afvoer daarvan?

Via raamstijlen naar ????
traffic.gif

laggy

Raammechanisme gisteren ontvangen en meteen erin. Dat werkt nu weer. Bij het kapotte mechanisme eruit halen vielen me al druppels aan de motor op. Vervolgens was de linker geleider vh mechanisme ook bovenin vochtig en dat komt omdat het raam aldaar ook vochtig was. Dus de raamlikkers doen hun werk niet goed (meer). Of het moet van nog ergens anders komen. Ik kan vrijwel zeker vaststellen dat mijn lekkage dus van daar vandaan komt. Het drupt dan vervolgens tussen deurpaneel en deurframe (het is dus niet zo dat de deur onderin overloopt). De moer vh raammechanisme aldaar was ook al aangeslagen. Het is een duidelijk probleemhoekje. Zolang die dubbelzijdige tochstrip zijn werk doet, komt het water er niet langs en loopt dan idealiter door het gat wat Renault daar heeft voorgeboord in het frame en dan zo de deur in, waar het vervolgens afwatert. Dat voorgeboorde gat doet zijn werk niet. Ik heb er nog eentje nu bij geboord en wel daar waar het plaatwerk een bochtje maakt. Ik hoop dat druppelend water door capilaire werking dan erdoorheen gaat. Door de continue watertoevoer verliest die dubbelzijdige plaktape zijn werking op den duur en vervolgens loopt het dus het paneel uit.

Tot zover mijn eigen conclusies. Nu is precies in die bocht vh deurpaneel een drukker eruit gerukt (je moet toch wat als je het paneel eraf trekt) en ik ben hard op zoek naar een nieuwe. Bij de dealer in Nuenen geen succes. Straks rij ik naar Eindhoven. Ik hoop dat ze daar er één op voorraad hebben. Er zijn 8 drukkertjes. 7 groen bij mij en één afwijkend wit. En die zit in de probleemhoek. Niet voor niets een afwijkende, want die zal wel iets harder trekken. Dus ik wil hem niet vervangen door bv. een bovenste groene. Misschien moet ik wel als ik ze niet kan vinden. Daarna butakit ik de zooi dicht en hoop het nooit meer open te hoeven maken.

Interessant is nu wel dat ik het druppelen goed kan zien gebeuren. Deurpaneel eraf en met dit natte weer is de boel nu zeiknat daar in de hoek van de deur. Omdat het deurpaneel er niet opzit, loopt het niet de auto meer in, maar watert onderin af.

ojee66

Drukkertjes en zo zijn ook op aliexpress te bestellen.  Levertijd is dan wel navenant.

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk

traffic.gif

laggy

Eens neuzen daar. Heb je evt een wat specifiekere link voor te bestellen?

Ik heb nog een folie in de hoek van het portier geplaatst met dubbelzijdige tape (zodat het plastic in het frame zit en niet ervoor) en weer afgeplakt met zwarte tape. Alles  a  4,39 bij de action....en nog veel tape over  :) :).

Foto ook beschikbaar, maar weet niet hoe in te voegen.

laggy

Bedankt, maar helaas, allemaal onbruikbaar spul. Die witte lijken er nog een beetje op, maar ze zijn niet deelbaar. Ik zou ze zo dan ook niet gebruiken. Dan trek je je deurpaneel kapot, mocht je ooit weer eens los willen trekken.

PS dat plastic ervoor plakken did the trick. Al het vocht loop nu via dat folie de onderkant van deur in ipv in het deurpaneel. Nu kan ik het paneel ook weer zonder kit terugklikken.