Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 494
  • Nieuwste: PS69
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.557
  • Totaal topics: 10.398
  • Online vandaag: 48
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 21
  • Totaal: 21

Water in portier

Gestart door blom0344, 03 maart, 2017, 22:58

Vorige topic - Volgende topic

blom0344

Een volledig nieuwe ervaring in mijn auto periode: er zit water in een achter portier.
Je hoort het klotsen bij een haakse bocht!! Hoe komt het erin en hoe krijg ik het eruit?

denmon760

Ik verwacht dat er 1 of meerdere gaatjes in de onderkant van de deur zitten om het regen water af te voeren. Deze zullen misschien dichtgeslibd zijn met vuiligheid. Even open prikken met een naald en het water kan eruit. Succes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ojee66

Sterker, daar zitten plastic dopjes in.
Dus dopje eruit, water laten weglopen en dopje weer terug.

wikky

Waarom zouden daar in hemelsnaam dopjes in (moeten) zitten? Is toch juist de bedoeling dat die gaten open zijn om ten alle tijde het water af te kunnen voeren ???  ??? ?

rico1047

dopjes zijn afwerking, het zijn een soort membramen
2.0 T

Provocatione

Waar vind het water zijn ingang?

jacknijenhuis

Via het raam.

Provocatione

Tja, logisch ook eigenlijk  :)

jacknijenhuis

;) daarom is het belangrijk alle rooster, rubber, vergaarbakjes, enz regelmatig na te lopen en schoon te maken.

blom0344

Als je rubber aan onderzijde van de portier op 2 plekken iets oplicht voel je een klein sleufje van 2-3 cm. Daar kon ik uiteindelijk het water door doen uitlopen. De dopjes lieten ook water langs lopen, maar in een tempo dat het dagen/weken zou duren. Probleem alleen bij deur linksachter. Rechts is droog. Geen idee hoe het water erin kwam. Het klotste echt in bochten, dus er zat een litertje of zo in de deur!!

[edit]: Nog even verder gezocht op dit forum, alle meldingen over water in portier gaan over LINKSACHTER. Dat kan geen toeval zijn.. Wat is er links anders dan rechts?

pagi

Voorzichtig een kleine inkeeping maken in het rubber aan de onderzijde van het portier zodat de de beschreven gaten vrij komen. Daarna ervaar je geen water meer in de portieren, althans ik destijds niet meer. Dus met beleid.  ;D

Paul.M.

Hier ben ik ook mee geholpen.
Ik heb sinds gisteren het zelfde probleem.
Ik ga het eens aan de onderkant van het portier zoeken.
Hoop dat het de oplossing is.

laggy

Citaat van: pagi link=topic=15949.msg275594#msg275594 dat e=1488749716
Voorzichtig een kleine inkeeping maken in het rubber aan de onderzijde van het portier zodat de de beschreven gaten vrij komen. Daarna ervaar je geen water meer in de portieren, althans ik destijds niet meer. Dus met beleid.  ;D

Dat is niet nodig. Rubber onderzijde oplichten en dan zijn er 2 openingen te vinden. Vol met drek waarschijnlijk. Heb het ook al 2x nu aan de hand gehad.
Laguna II Techline 2.0dCi

pagi

Bij het sluiten van de deuren komt het rubber op de uitsparing in het metaal waardoor het water niet weg kan, met een klein gaatje in het rubber loopt het water ook makkelijker weg als het portier gesloten is.
De "drek" blijft er zitten omdat het water niet goed doorloopt.