Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 718
  • Online ooit: 718 (Vandaag om 03:24)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 54
  • Totaal: 54

Portier bekleding losmaken rechter achterdeur ivm lekkage Laguna grand Tour 2005

Gestart door Frisby, 01 juli, 2016, 19:33

Vorige topic - Volgende topic

Frisby

Geliefde collega's Laguna type 2 rijders.

Nu met dit verschrikkelijke natte weer is het vochtgehalte achter de bijrijdersstoel onder het matje enorm gestegen! De binnenvoering of isolatie is soppig nat. Ik heb de afvoergaatjes onderaan de achterdeur nagekeken (voor zover ik kon zien vond ik één afwateringsgaatje achter het smalle rubberprofiel onderaan de deur) en die is niet verstopt of geblokkeerd met modder/zand.
De deur heeft wel een vochtstreep die gelijk is aan het afdichtingsrubber die om het casco zit (het gedeelte waar je uiteindelijk doorgaat om te gaan zitten.)

Ik las op dit forum regelmatig dat de portierbekleding dan lekt (?). Nu vind ik onder de portiersbak alleen maar 2 torx schroeven, maar als ik die los maak kan ik de portiersbekleding nog steeds niet makkelijk verwijderen.

Gaat dit met (enig grof) geweld of kracht? Hoe kan ik de bekleding het beste loskrijgen?
Ik wil niets slopen en dan met rammelende delen rondrijden.
Wie kan er een les: "bekleding losmaken voor dummies" demonstreren of uitleggen?

Ik kijk er dan naar als het weer droog is of wordt (hopelijk)

Verder zijn alle tips welkom om de auto droog te houden (geen carport of garage)

Stadium III

Ik heb het voor los gemaakt ,schroeven eruit onder en volgens mij ook bij de deur hendel .
Misschien ook achter de speaker ,dan trekken met begeleidt geweld
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

folmer

Bij de handgreep zit een klein dopje. Als je die loswipt vind je daarachter nog een torx schroefje. Daarna rustig, maar hard trekken.

Frisby

Ah, die had ik nog niet gezien, ik heb elektrische raam bediening, dus daar had ik overheen gekeken.
Ik las ook dat er een soort seal of pakking in de portiersbak zit. Gaat die nu niet kapot als ik de bak verwijder?

Sommigen denken dat juist dit lekt.....

Renier

Die seal rekt wat uit als je het paneel lostrekt, deel blijft op paneel, deel op deur meestal.
Je kan ze hergebruiken als ze nog goed plakken. Kwestie van terugplakken op paneel.

Ik heb de panelen ondertussen meedere keren losgehad en om die reden nieuwe seals bij de dealer besteld.
Helaas zijn die daar erg aan de prijs, maar wilde geen lekkages

Frisby

Mmmm, ik denk dat ik weer naar de sportschool moet, want ik krijg (na alle 3 de schroeven los) het paneel met geen mogelijk los!

Ik heb zelf geprobeerd dmv een platte schroevendraaier te liften, maar niks!

:'(

Renier

klaas

Laguna 2 3.0 V6 ph 1.5 initiale
Fiat Scudo multijet 130 2012

andre vos

je kan het ook proberen met een kunstof of houten kechje er tussen meppen, beschadigd je lak ook minder snel

andre vos

hoor je ook water in je deur klotsen? zo niet dan zijn je afwatreings gaatjes niet verstopt en zou ik het ergens anders zoeken waar het water vandaan komt. Die seal waar je het over hebt is volgens mij niet bedoelt om de je deur waterdicht te houden, meer om je paneel op zn plek te houden en rammel vrij.

Frisby

Het probleem gevonden, hoop ik!
De rubber pakking die aan de binnenkant van de carrosserie zit (waar je deur tegenaan komt bij het sluiten) zat niet meer goed vast aan de carrosserie.
Met als gevolg dat deze naar binnen gleed/zakte en er een kleine opening ontstond waar regen langs kan.

Ik heb de rubber strip eruit gehaald, helemaal schoongemaakt, met siliconen spray ingespoten en teruggeplaatst.
echter door de spray bleef de pakking niet meer goed zitten. De carrosserie helemaal ontvet en de strip er met MS polymeer kit vastgelijmd.

Geen lekkage meer, geen mat die sopt van het regenvocht!
geweldig!

De achterportier heeft zo nu en dan nog de kuur om van buitenaf niet te willen openen.
maar na een paar keer op de ontgrendelingsknop op het middenconsole drukken, gaat het toch open!
Dan kan er toch nog iemand instappen!

lang leve laguna