Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.504
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 48
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 33
  • Totaal: 33

lampjes in raambediening vervangen!!

Gestart door CHarmsen, 02 februari, 2013, 21:25

Vorige topic - Volgende topic

toisha

Afgelopen weekend zelf de lampjes maar even vervangen had mijn leds gekocht bij leds-buy en was nog geen 8 euro voor 25 witte, 10 blauwe en alle weerstanden kwijt .het was even pielen maar alles werkt naar behoren behalve de startknop deze is wel blauw verlicht als er gestart moet worden maar het lampje dat aan hoort te gaan als de motor in bedrijf is wil maar niet lukken grrrr en de knop voor de cruise controle is niet fel genoeg ofja wel als het kapje er af is maar niet met kapje erop.

Grtzzz toisha

Verstuurd van mijn SM-N910F met Tapatalk

CHarmsen

Turbo

Als je de start knop eruit haalt en het kapje eraf haalt kun je het lampje waarover ook een blauw condoompje zit eraf halen waardoor je een witte verlichting krijgt
Alleen het lampje wat er onder zit voor het motor management is zonder condoompje en weet even niet of dat een 12 volt lampje is

Lagunainitiale

Turbo

Dus dan kan het lampje gewoon omgezet worden met de bovenste als je er twee hebt 😃

toisha

Dat vind ik wel wazig dan want wat ik ook probeer met me ledje ik krijg geen licht op de onderste

Toisha

Turbo

Ook niet als de motor loopt ?
Want dan doet die het pas

toisha

Nee ook niet als de motor loopt ledje is goed weerstand is goed maar geen licht helaas

Chris-mc

per ongeluk polariteit niet goed aangesloten?eventjes de + en - omwisselen,als is het om dat uit te sluiten.

toisha

Hey chris
Nee ik heb ze op beide manieren getest maar er gebeurt niks krijg geen licht

Chris-mc

meten is weten word er meestal geroepen,je zou alles kunnen aansluiten,en de een multimeter op de aansluitingen
houden ,zowel op de led,als op de aansluitingen van de schakelaar zelf, en even controleren of de spanning
wel op de contacten staat,het is ff dom werk,maar sluit wer een paar dingen uit.

hvaneik

Wat je ook kan proberen, is het kinderslot, die aan de bestuurderskant zit, even uit te zetten.

Had het zelfde probleem toen ik aan het testen was, snapte het maar niet... ledjes met de polariteit omgedraaid en allen wel een stuk of 3 keer.
Snapte er de ballen van. Daarna zag ik het rode lampje branden van het kinderslot aan de bestuurderskant.
Zette het knopje om... en je raad het nooit... de lampjes werkten in 1 keer.

een laguna is net een huis... je bent ook nooit klaar er mee