Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.637
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 58
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 56
  • Totaal: 57
  • RMP

Uitlaten topic

Gestart door viper, 30 juni, 2009, 21:31

Vorige topic - Volgende topic

Paul

Volvo motoren zijn goed te tunen

Lagunainitiale

Maar dan nog. Volkswagen geeft miljoenen uit om een auto te ontwikkelen die 400 kilomter per uur kan. En dan zal een persoon met een idee een volvo 383 kilometer per uur laten rijden zonder dat die doos onbestuurbaar wordt of gaat vliegen?? Neeeeee

Ed

Turbo

ik meen dat ik er een andere onder heb zitten
die van mij zit geloof ik op het uitlaatspruitstuk gemonteerd

Ed

Ok, ik weet het namelijk niet.

Turbo

heeft er iemand enig idee hoe je bij een F4R motor de katalysator zou kunnen vermaken door er een pijp doorheen te slaan ?

emtee

Ik ben bang dat ik geen F4R motor heb maar mijn katalysator is vorig jaar open geslepen, leeggehaald en weer dicht gelast. Werkt prima!

Wellicht is het makkelijker om er inderdaad een pijp doorheen te slaan en het voordeel is dan natuurlijk dat het van buiten niet zo opvalt. Al moet ik zeggen dat de keurmeester tijdens de APK het echt wel gezien heeft lijkt mij maar het was schijnbaar geen bezwaar, goedgekeurd met vlag en wimpel  ;D
Captur TCe 143 EDC

Turbo

de apk eis voor katalysators is dat hij visueel aanwezig is (heb ik me laten vertellen)
dus dat zal geen probleem geven als hij er maar onder zit
alleen bij de F4R motoren met Turbo zit de kat aan het uitlaatspruitstuk vast en daar een pijp doorheen slaan lijkt me lastig
vandaar de vraag of er mensen zijn hier die dit ook al hebben

voorerwin

Citaat van: emtee op 21 mei, 2014, 21:40
Ik ben bang dat ik geen F4R motor heb maar mijn katalysator is vorig jaar open geslepen, leeggehaald en weer dicht gelast. Werkt prima!

Wellicht is het makkelijker om er inderdaad een pijp doorheen te slaan en het voordeel is dan natuurlijk dat het van buiten niet zo opvalt. Al moet ik zeggen dat de keurmeester tijdens de APK het echt wel gezien heeft lijkt mij maar het was schijnbaar geen bezwaar, goedgekeurd met vlag en wimpel  ;D

Wat is het gevolg qua geluid?

emtee

Dat is niet noemenswaardig volgens mij

Verstuurd vanaf mijn SmartPhone met Tapatalk
Captur TCe 143 EDC

Turbo

geluid gaat het niet meer produceren alleen maar de doorstroom naar de achterkant van de auto wordt beter  ;D

Turbo

volgens een sportcat leverancier zou het weinig tot geen rendement opleveren
denk dat we dan toch maar gaan voor een sloop katalysator om daar een pijp in te slaan en het gewoon eens te proberen

Turbo

even dit topic onder de aandacht brengen.
ik heb een tweedehandse katalysator op de kop getikt en wil deze open gaan maken leeghalen en er dan een pijp in fabriceren.
alleen ben ik bang dat er storingen gaan komen klopt dit ?

Paul

voorerwin

Als je de katalysator er tussenuit haalt. Haal je dan je CO waarden nog wel bij de keuring?