Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 90
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 73
  • Totaal: 73

how to: niet elektrisch inklapbare spiegels elektrisch inklapbaar maken

Gestart door fs1, 19 oktober, 2010, 12:51

Vorige topic - Volgende topic

Rakker

Zojuist alles omgezet en..........het werkt niet.

Ik zie nu pas dat ik A4 en A10 nog door moet trekken naar de schakelaar toe op punt 1 en 10. Niet goed gelezen, ik dacht dat ik alleen hoefde te controleren of de kabels in de spiegels voorbereid waren :-(

Welke aansluiting komt waarop ?
A4 --> 1
A10 --> 10

of

A4 --> 10
A10 --> 1

folmer

Citaat van: Rakker op 24 maart, 2014, 11:08
Dat onderdeel nummer heb ik gezien, maar dat is alleen handig als je hem nieuw besteld. Als je hem bij een sloperij bestelt, wordt het alweer wat lastiger, aangezien er géén onderdeelnummers op de schakelaar zelf staan. En de meeste sloperijen weten vaak niet meer of het uit een Initiale uitvoering is gekomen of niet.
Nummer staat wel op de schakelaar.
Kijk maar eens hier:
traffic.gif
title="Click to load original image"

Ik heb ook een Initiale schakelaar met zwarte achterkant in mijn handen gehad, dus daar kun je het niet aan zien.

Rakker

wow, die heb ik niet gezien. wordt tijd voor een bril  8) nou ja, geen zonnebril dan  :P

weet jij toevallig hoe het zit met die A aansluitingen uit de deur ?

folmer

Dan moet ik ff mijn archief doorspitten, misschien heb je geluk.
Je kan het ook ff proberen en als het verkeerd om zit ze omdraaien ;)

Rakker

Vandaag alles maar even aangesloten en het werkt !

Nu zie ik wel dat de verlichting van de schakelaar niet werkt, terwijl ik wel de juiste aansluiting heb gemaakt.
Maar zo te zien is het een smd ledje die amper / niet te repareren is ?

Nu op jacht naar een module om het automatisch in te laten klappen, maar daarvoor ga ik wel verder in het topic wat daarvoor al bestaat.

Mijn dank is iig groot voor de mensen die deze conversie mogelijk hebben gemaakt door het destijds allemaal uit te zoeken  =thnx=

Rakker

Dank, deze had ik van de week toevallig al gezien!

Heb er nog een paar gevonden, maar deze is by far de goedkoopste  ;)

tijne

beste,

ik ben hier nu ook me bezig maar vond dat het geheel een beetje on overzichtelijk was geworden.

heb even een schemaatje gemaakt.

ga zo uitproberen of het werkt. mocht iemand nou een fout ontdekken laat het dan even weten dat verander ik het in het schema dan blijft het schema lijdend.
https://www.tijne.nl/foto/laguna/1.pdf

gr martijn

ps: alles werkt perfect volgens het bovenstaande schema

Lag2.0T

Hallo allemaal,

Is er iemand in Friesland die thuis is in deze materie om een oude schakelaar (8 pins) te verwisselen met een nieuwe schakelaar (10 pins)?
Ik ben totaal niet thuis in elektronica, het duizelt me nu al terwijl ik alles aan het lezen ben.

Wat ik uiteindelijk wil is op termijn ook mijn spiegels elec. inklapbaar maken, maar begin eerst even met de schakelaar ivm financiën.

Wie voelt zich geroepen 1 of 2 uurtjes te komen klussen in een parkeergarage? Ik zorg wel voor wat verwarming en een bak goeie koffie!

thnks alvast

michael71

Misschien een rare vraag, maar als ik bij mijn connector kijk van de spiegel, zitten er 9 draden in. is dan alles voorbereid voor inklapbare spiegels?? ??? ???

folmer

Bij mij zat alles in de passagiersportier en daarnaartoe voorbereid. Alleen in de bestuurdersportier miste alle draden. Passagierskant zou 9 draden moeten hebben (3x stellen, 2x verwarming, 2x temperatuur sensor en 2x klappen), de bestuurderskant 7 (zie eerder - T-sensor).

michael71

ok, dus ik kan er zo inklapbare spiegel op monteren met een nieuw knop en dan moet het werken??

folmer

De knop met inklap functie heeft 10 draden ipv 8, en dus ook een andere stekker. Dikke kans dus dat de bedrading aangepast moet worden. Om het zeker te weten zal je het paneel los moeten halen.

michael71

dank je wel voor je informatie, dat zal ik van de week eens gaan bekijken =thnx=