Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 15
  • Totaal: 15

Airco tot 2500rpm wel koud daarna niet

Gestart door Damster, 06 september, 2011, 06:38

Vorige topic - Volgende topic

John1703

Voor mijn probleem niet, als ik onder de 2200 toeren blijf is er niks aan de hand en werkt de airco gewoon. Bij mij is het echt de aansturing boven de 2200 toeren. Ga eerst het stekkertje onderop maar eens vervangen incl een vrij lang stuk draad

Sfinx

Dat is bij mij ook het geval, maar het artikel gaf wel wat duidelijkheid omtrent dat bewuste stekkertje, dacht ik.

Damster

Welk stekkertje bedoelen we? bovenop de compressor of onderin.

DaBuzzzzz

Onderop, dit is al heel vaak uitgelegd toch?

DaBuzzzzz

auto omhoog, kap eronder vandaan, stekker los, checken en meten en goed IN de stekker checken. Bij twijfel even omleiden, testen zonder kap (kun je er weer makkelijk onder) maar je moet wachten tot het weekend om te testen, dan is het warm genoeg voor de airco. Beneden een graad op 7 werkt ie uberhaupt niet

Daniel304

Hi
Onze laguna heeft een mankement dat de aico afslaat boven de 2500 toeren.
Nu heb ik begrepen dat de draden (oranje/rood) naar de compressor toe wel wat corrosie kunnen vertonen, dus hier maar meteen naar gekeken.
En ja hoor de rode draad is los geraakt en de connector vertoond wat wit/groene aanslag.
De connector is niet meer te gebruiken en zal vervangen moeten worden.
een mailtje naar de renault dealer laat me weten dat het artikel nummer 8201046397 is en dat de kosten bijna 43 euro zijn..
Het plaatje van de stekker lijkt er niet echt op maar dat kan ook aan mij liggen.
Weet iemand of dit artikel nummer klopt ?!?

Daniel304

nogmaals een mailtje gekregen van de Dealer het is niet de juiste.
Ik heb de stekker van de variabele poulie nodig. Deze kan niet los gekocht worden maar MOET van een bestaande kabelboom afgeknipt worden.

Grummblleee
nu op zoek naar een oude kabelboom

marxander

Heb je topic samen gevoegd omdat er al 1 was die hier over ging.

lagunaV8

Citaat van: Daniel304 op 03 juni, 2013, 11:12
nogmaals een mailtje gekregen van de Dealer het is niet de juiste.
Ik heb de stekker van de variabele poulie nodig. Deze kan niet los gekocht worden maar MOET van een bestaande kabelboom afgeknipt worden.

Grummblleee
nu op zoek naar een oude kabelboom
Helemaal correct.

Damster

een paar weken geleden de onderste stekker losgehaald van de pomp maar deze ziet/zag er erg goed uit. Toch de stekker schoongespoten maar de airco doet het nog steeds niet. Met de Clip kan ik de storingen voglens mij wissen maar weet niet zeker.

Heb het hele draadje nog even weer gelezen maar de stekker van de sensor zit toch bovenop de airco? ik zal deze morgen ff gaan inspecteren

lagunaV8

Damster

Edwin:  kan de storing ook in de bovenste aansluiting zitten?

lagunaV8

bijna niet. Hij zit op de stekker onderop of in de sensor onderop. Die boven op is de magneet koppeling.