Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 45
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 23
  • Totaal: 23

cruisecontrol werkt niet

Gestart door s.hoekstra, 01 juni, 2013, 20:11

Vorige topic - Volgende topic

s.hoekstra

geachte leden,

ik zal mezelf even voorstellen ik heb Siemen Hoekstra en woon in heerenveen.
ik heb sinds vorige week een renault laguna station uit 2002 alles van de laguna werkte ook de cruise control maar na mijn eerste rit doet de cruisecontrol het niet meer de snelheidbegrenser werkt nog wel en het lampje van de cruisecontrol ook nog als ik hem op cruisecontrol zet komt er zet te staan en streepjes maar dan kan ik hem niet meer met het stuur instellen dit werkt echter wel bij de snelheidsbegrenser iemand enig ide wat dit kan zijn?

m.v.g. S.Hoekstra

viper

Welkom op het Laguna club forum. Ben je een nieuw clublid? Stel jezelf even voor in: Mijn Laguna

sorry, kon het niet laten :P

oke, nu over je cruisecontrol.

Dus, de snelheidsbegrenzer werkt wel zonder enig probleem maar de snelheidsregelaar kan je niet instellen. juist ?

Is er onlangs iets gebeurd aan je koppelingspedaal ??

s.hoekstra

ja de snelheidsbegrenser werkt prima en de cc kan ik niet instellen er is niks aan mijn koppelingspendaal gedaan en de sensors die hier op aansluiten werken ook zoals het hoort

viper

heb je al ooit gehoord van het koppelingspedaalcontact te resetten ??

ik ga je ook al direct het antwoord geven want anders zitten we weer een aantal berichten verder en dan weet je nog altijd niks. :P

Dus, als je aan je koppelingspedaal kijkt dan zit er een contactje aan, deze komt naar buiten als je het pedaal intrapt.

nu wat doe je, je duwt je pedaal met de hand in en met je andere hand trek je dat contact verder uit (je hoort die een ratelend geluid maken dan)

als je dat gedaan hebt laat je je pedaal los en dan hoor je dat het pedaal deze gaat indrukken.

nu is je contact gereset.

Probeer nu je snelheidsregelaar eens en hou me (ons) maar op de hoogte.

s.hoekstra

het contact is gereset maar helaas is dit niet het probleem geweest werkt nog steeds niet.
m.v.g. S.Hoekstra

viper

klinkt misschien heel dom maar wil je me eens uitleggen hoe je de snelheidsregelaar op zet en hetzelfde over de begrenzer

meganeman

Hier dezelfde probleem opgelost. Misschien helpt het bij jou ook.

https://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=2354.5

s.hoekstra

ik zet eerste de schakelaar aan de linkerkant van het stuur op cc vervolgens als ik aan het rijden ben druk ik op de R maar heb en bij snelheidbegrenser hetzelfde alleen dan de schakelaar op het oranje lampje ik heb ook dat gesprek gelezen waar de laatste reactie naar verwijst dit was helaas ook niet het geval

meganeman

Je moet als eerste de knopjes links op het stuur gebruiken om snelheid vast te zetten. R is om een snelheid weer terug te roepen die uit gezet is door koppeling, rem of de 0 knop.

viper

ja, inderdaad misschien eens proberen met de info dat meganeman hier al aangeeft.

je kan die inderdaad ook aanzetten met de R maar heb je de + en - al eens geprobeerd ?

dit is toch allemaal rijdend he ? (ja, soms stel ik domme vragen maar dit is enkel om die simpele dinge weg te werken)

viper

Citaat van: meganeman op 01 juni, 2013, 21:17
Je moet als eerste de knopjes links op het stuur gebruiken om snelheid vast te zetten. R is om een snelheid weer terug te roepen die uit gezet is door koppeling, rem of de 0 knop.

juist maar de eerste keer als er nog geen snelheid in staat lukt dit ook met de R

s.hoekstra

ja uiteraard is dit rijdend ;D en ja heb ook al een met de + en - geprobeerd maar wil ook niet

meganeman

Dat wist ik niet.... Gewoonte bij mij om gewoon op + te drukken.

meganeman

Ik denk dan toch een kapotte schakelaar bij de pedalen. Die schakelaars doen niets met de begrenzer. ( toch Viper?)

viper

dan moet het toch ergens een contact zijn aan de pedalen hoor, iets anders kan het bijna niet zijn.

Weer iets bijgeleerd he meganeman ;D

Edit, iets te laat om te reageren ;D ;D