Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.644
  • Totaal topics: 10.416
  • Online vandaag: 47
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 46
  • Totaal: 46

Auto 'dribbelt'

Gestart door B@S, 30 mei, 2013, 23:03

Vorige topic - Volgende topic

B@S

Heren, ik rijd een lag 3 gt 180pk fase 2. Het valt me op dat als ik een redelijke snelheid rijd >100, de auto 'dribbelt' en even zoekt naar de weg wanneer ik met 1 helft van de auto over een gat/oneffenheid in de weg rijd

Hebben meer mensen hier ervaring mee?

lagunaV8

Is hij al een keer uitgelijnd?

Lagunainitiale

Km stand?

Ik vermoed speling op fuseekogel danwel stuurkogel. De mijne zoekt nu ook als een gek,bij spoorvorming. Vermoedelijk mijn fuseekogels.

Maarssenaartje

Dat is vrij makkelijk te constateren bij een garage. Ik had een kapotte stuurkogel wat overigens zo te vervangen is...ik meen kosten €80,--.
Als je je auto opkrikt en je kan een wiel 'wrikken' dan is het foute boel. Er zat enorm veel speling op mijn rechtervoorwiel kan ook een bonkend geluid geven. Als je er te lang mee doorrijdt krijgt natuurlijk alles enorm op zijn donder qua kogels, rubbers etc. Sterkte!

lagunaV8

maar dat hoor je toch?

Lagunainitiale

Stuurkogel speling wel. Maar fuseekogelspeling is wat minder makkelijk te voelen omdat deze onderdelen onder spanning staan.

Maarssenaartje

Citaat van: Lagunainitiale op 31 mei, 2013, 13:10
Stuurkogel speling wel. Maar fuseekogelspeling is wat minder makkelijk te voelen omdat deze onderdelen onder spanning staan.

Klopt maar voor een Lag 3 ph2 vind ik dat mocht het een fusee zijn wel erg snel.

lagunaV8

dat kan al na 10.000 km.

B@S

Er staat nu 60.000 op de teller, maar als het uitlijnen of fusekogel of stuurkogel is moeten ze dit eenvoudig kunnen zien bij de garage?

lagunaV8

Ligt eraan wie je eraan hebt werken. Je hebt mensen, andere mensen en mensen die er verstand van hebben.

warlord

Maarssenaartje

Citaat van: lagunaV8 op 31 mei, 2013, 16:22
Ligt eraan wie je eraan hebt werken. Je hebt mensen, andere mensen en mensen die er verstand van hebben.

Klopt en ben ik zeker met je eens. Je hebt ook mensen die een versleten draagarmrubbertje hebben en dan maar volledige draagarmen mogen betalen omdat de garage de leek uitlegt dat een rubbertje eruit persen heel moeilijk is. Dan maar de hele handel direct vernieuwen.

Ben erg blij dat het bij mijn monteur allemaal een stuk leuker gaat als in veel andere gevallen. Mijn moeder heeft immer nieuw gereden van Toyota tot Peugeot maar of daar altijd even bekwame 'vaklui' werken....ik betwijfel het na jarenlange ervaring van auto's wegbrengen/ophalen en weer terugbrengen. Dus garantie voor bekwame en daarnaast behulpzame mensen is anno 2013 lastig. Het is aan jezelf om te oordelen wie er echt verstand heeft van en of je nu duur rijdt of niet ik heb in een ander draadje het probleem uitgelegd met de gloednieuwe BMW 528i en de drama's omtrent injectoren en bobines. Ook die monteurs van Den Haag en Amsterdam stonden beetje op hun neus te kijken. Auto is uiteindelijk na 2 weken inspectie en inspectie door Rijswijk (hoofdkantoor) weer teruggeven en had vandaag tijdens mijn werkdag weer een bekende bobine-hik in de vakkundig nagekeken BMW.

B@S

Dat schiet lekker op...

Lag-3.0-V6

Hij dribbelt niet voor de kat zn...zeg maar ff poes, schokbrekers. Meer niet!! !!

B@S

Zouden het ook de schokbrekers kunnen zijn? Bij nadere bestudering 'dribbelt' hij altijd naar rechts namelijk. Dus dan klinkt het niet logisch dat het de fuse kogels zijn toch?