Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.504
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 28
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 14
  • Totaal: 14

lampjes in raambediening vervangen!!

Gestart door CHarmsen, 02 februari, 2013, 21:25

Vorige topic - Volgende topic

CHarmsen

Bij mijn raambediening knopjes zijn bijna op 2 na alle lampjes stuk nou is mijn vraag zijn die te vervangen of moet je dan nieuwe schakelaars kopen?

zag in een topic van 2007 wel hoe jullie blauwe leds er in zetten maar dat is me te veel werk (denk ik)

ik hoop dat jullie goeie tips hebben vind het echt een aanfluiting als er lampjes stuk zijn.
heb er ook nog een paar stuk bij me draaiknoppen van me climatecontrol.

Paul

als je 2 uurtjes knutselt, dan heb je ze allemaal gedaan. ziet er veel mooier uit en gaat niet meer stuk.

marxander

Je kan ze gewoon bij conrad bestellen en ja is een lekker klusje maar goed zelf te doen.

rexonamen

:o  Conrad sorry voor deze reclame ,  :-\  7leds + de verzend/k , lekker bestel een doos vol daar heb je in ieder geval de verzendkosten gratis =tap=

Lagunainitiale

Conrad bestel nummer
727105

Je kan ze in het blauw bestellen of het condoompje overzetten. Condoompjes kunnen sneuvelen bij overzetten, en de blauwe lampjes hebben mogelijk een klein beetje afwijkende kleur van origineel.

CHarmsen

oke top bedankt voor de snelle reactie ziet er inderdaad super uit en wat voor ledjes zou ik daar voor moeten bestellen?

@rexonamen  waar bestel jij ze dan?

CHarmsen

@Lagunainitiale   het artikel nummer wat je me stuurde is niet van led klopt dat?

FritzTheCat

https://www.elektronica-online.nl/

heeft ook alle kleuren en types.

heb zelf gele erin gezet en vind het er beter uitzien dan origineel.

Alle raamschakelaars
Draaiknop lamphoogte
CV knop
CC knop

alleen spiegelstelknop niet.

Lagunainitiale

Nummer wat ik je gaf is van de originele gloeilampjes die erin zitten.

meganeman

Bij mij doen ook een paar van die lampjes het niet. Kan ik gewoon 3 mm leds gebruiken daarvoor. Of moet het toch 5 mm erin.

En wat is handig?  12v leds of toch normale goedkopere leds met weerstandje eraan.

Alvast bedankt

CHarmsen

ik weet niet preciez moet het zelf nog steeds doen haha

Maarssenaartje

Ik zou graag zo'n zelfde resultaat als Paul hebben.

@Paul: zou jij ajb willen aangeven wat je hebt besteld? Ik lees in dit topic over gele lampjes, wel led geen led, weerstandjes etc. Bestelnummers bij conrad die vervolgens weer afwijken ik snap hem niet zo goed meer.

Wat is nu de beste optie en ziet er optisch zo uit als ik op de mooie foto van Paul zie?

Paul

Ik weet het niet precies, Ik heb ze mijn broertje mee laten nemen.
Het zijn witte/heldere 4mm leds. met daartussen weerstandjes van 470 ohm. Niet de extra felle nemen.