Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.637
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 66
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 45
  • Totaal: 46
  • Ivar360

Cruise in stapjes

Gestart door B@S, 24 april, 2013, 23:39

Vorige topic - Volgende topic

B@S

Heren, sinds kort moet ik om mijn cruise snelheid te verhogen veelvuldig op de plus drukken om bv van 80 naar 120 te gaan. Vroeger kon ik de plus gewoon ingedrukt houden.

Suggesties gewenst, vandaag de auto bij de dealer gehad, maar ondanks mijn opmerking hebben ze er niets aan gedaan.

Lagunainitiale

Bij de 3 kan het gewoon niet. Zal wel veiligheid zijn.

LE-Driver

Ik vind het geen nare cc. Ik ben het van mijn vorige auto ook gewend dat er geaccelereerd word als je de knop ingedrukt houd, maar ik mis dat niet echt.

Lode

Als je in de e-guide naar het filmpje kijkt of in het instructieboekje leest, dan zie je in beide gevallen dat er meermaals moet gedrukt worden.
In het filmpje drukt de dame meermaals op de toets en in het instructieboekje staat letterlijk dat je de ingestelde snelheid kan veranderen door een aantal keren op de schakelaar te drukken.

Nergens wordt er nog gesproken over blijven drukken.
Waarom weet ik niet, maar bij de Laguna III is het dus zo.

Misschien moet er is iemand in het instructieboekje van de Lag II kijken of daar expliciet staat dat je kan blijven drukken.
In mijn geval, ik heb een Laguna III phase I, ziet het systeem van de cc er voor de rest net hetzelfde uit als op mijn Laguna II phase II.
Zal dan wel ergens in de configuratie van de software zitten zeker?

Tijdens mijn ski-tripje heb ik het gemist op de Duitse autobahn, best lastig als je even moet inhouden tot 110 om dan weer naar 150 te gaan. Is best veel keer op het knopje drukken! In de praktijk geef je gewoon gas bij en "klikt" de snelheid weer vast als je aan 150 bent.
voor de rest nog niet gemist.

Lode

Azecos

Of je haalt de cc eraf en drukt daarna op resume?

viper

pff, dit heb ik bijna nooit gedaan gehad.

Gewoon een beetje gas geven en dan terug lossen.

Hij gaat toch automatisch terug naar de ingestelde snelheid

Maarssenaartje

Ik vind cc sowieso niet heel prettig. Als je resume drukt of dus met de stapjes zal in mijn Lag 2, ieder merk auto, accelereert als een dolle naar jouw ingevoerde snelheid. Ik vind dat voor mijzelf als medepassagiers niet fijn.

Ik rijd in vele type auto's, vaak 'te' dure auto's van klanten (directiechauffeur) en adaptive cc is echt een onsysteem. Voegt iemand voor mij in of uit, dat volgens het systeem dus een opkomend gevaar is....remt de auto keihard af. Om vervolgens bijna maximaal terug te accelereren naar zijn ingestelde snelheid.

Veel te kostbaar systeem voor wat het is. Anti collisionride van BMW en Volvo is wel veilig maar goed blijven opletten in het verkeer blijft een must.

Lagunainitiale

De lag III gaat niet als een gek terug naar ingestelde snelheid zoals de lag II dat wel doet. De lag III ben je eerder geneigd zelf gas bij te geven.

viper

een laguna2 gaat ook rustig (alle, die van mij toch)

Paul

Die van mij geeft aardig gas. sinds de tuning is het wel beter.

Lagunainitiale

De automaat wel. Die schakelde er ook bij terug namelijk