Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 10
  • Totaal: 10

isofix

Gestart door nagel, 22 juni, 2008, 19:38

Vorige topic - Volgende topic

Duupke (Ronald)

Gefeliciteerd Sebastiaan. !!

Paul

rookie

ik heb er ook nagekeken, het is even iets werk om zo'n stoeltje te plaatsen, die kosten ook niet veel, wil je Iso fix moet je alles erbij kopen en kom je meteen op 3X de prijs van een gewone stoel. En dan moet ook alles nog passen ook. Ik vind ISO fix maar een k.t systeem.

Rubberstreper

Je moet 3 x een stoeltje kopen; zo'n maxi-cosi, die zit altijd verkeerd om zeg maar en daarna een grotere waarmee ze wel met het gezicht naar voren zitten en daarna nog een grotere. Die 1e zou ik met de riemen doen; de andere 2 beslist met isofix. Zoveel duurder zijn ze niet. Ze zijn wel superhandig en veiliger. Met isofix heb je zo'n stoel er is 2 seconden uit.
En de bende die je dan ziet is met geen pen te beschrijven..... Wat een viespeuken zeg!
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

rookie

welke viespeuken ?  ;D

Lagunainitiale

Ik heb familie fix van maxi cosi, hierdoor hoef ik maar een platform aan te schaffen welke ik tot de vierde levensjaar kan gebruiken. Tevens kan deze met de gordel gebruikt worden. Is als veiligste stoel getest. En mijn zwager heeft geen isofix en was evenveel kwijt.

Gert WRX

Heb in de nieuwe laguna de Romer isofix stoel (klasse 3 tot 12 jaar) gemonteerd, na de stiksels los te hebben gehaald was het zo geregeld en de stoel zit nu muurvast!

Rubberstreper

ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

IKBENGEK

lang leve de zoek functie, nou weet ik tenminste dat ik die naad met een mesje moet bewerken.

toch vindt ik het vreemd dat er niet standaardeen rits of iets dergelijks gemonteerd hebben.

Rubberstreper

Dat vinden ze bij Renault zelf ook. ... in de ph2 zitten dan ook ritsen.

Eric

Dat zou je denken hè.... Maar in de lag 3 mag je ze weer keurig lossnijden....
Alles is te koop..... Behalve de GT natuurlijk.... Tenminste, een bod is altijd welkom... ;D ;D
traffic.gif
title="Click to load original image"

Rubberstreper

Dat vind ik dan weer vreemd....

Eric

Ja hè..
In mijn eerste lag moest ik het ook lossnijden. In de tweede dacht ik dat ze dat prachtig hadden opgelost door de ritsjes. En nu weer snijden.

Maar t zal ook wel afhangen van de bekleding denk ik. Mijn tweede lag had volleder. De eerste en de derde beide leer/alcantara
Alles is te koop..... Behalve de GT natuurlijk.... Tenminste, een bod is altijd welkom... ;D ;D
traffic.gif
title="Click to load original image"

Lagunainitiale

Ik hoefde niet te snijden hoor, bij de lag III. Bij mij komen de beugels tussen rugleuning en zit gedeelte door.

Damster

Bij mijn Lag 2 ph1 augustus 2001 zijn wel de labels aanwezig maar verder dus niets. Toch voorzichtig de stiksels losgesneden en bij de Kiddy CruiserFix kinderstoel ingebouwde Isofix geleiders erdoor gedrukt. Het was even zoeken maar de stoel zit als gegoten. De bekleding gaat niet rafelen omdat deze toch ruim naar binnen is omgeslagen.