Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 22
  • Totaal: 22

Luidspreker parkeersensoren

Gestart door Hertogjan, 22 januari, 2012, 15:29

Vorige topic - Volgende topic

Hertogjan

Ja dat was nou net het probleem (lees begin topic)

bazzio

Hier wat plaatjes om je op weg te helpen....
traffic.gif
title="Click to load original image"

traffic.gif

is de 1e link in het plaatje...
traffic.gif

is de 2e link in het plaatje...
traffic.gif

Laatste link is niet nodig...

Hertogjan

Hé Bazzio, dit is pas een goede handleiding ga dit binnenkort metéén proberen Thnxxx  =tap=

marxander

Als je dit systeem kan scoren is het ook goed in te bouwen in een GT dynamique van 2001 en wat mag dat kosten als je het ergens kan krijgen??

Hertogjan

Nou vandaag de hele linker binnenkant van de kofferbak gedemonteerd ging eigenlijk vrij eenvoudig, wat schroefjes loshalen en de zijkant kon ik er toen vrij gemakkelijk loshalen.
Speaker losgehaald en naar voren geplaats, het draad was ook vrij makkelijk te verbergen onder de plastic rand die in auto naar voren loopt.

Ik ben helaas vergeten om overal een foto van te maken, maar met wat nadenken haal je de binnenkant waar de speaker zit zo los.
Voor diegene die dit ook willen doen, en er toch nog huiverig voor zijn om de zijkant te demonteren, wil ik nog wel wat foto's maken met wat uitleg van wat er losgehaald moet worden.

Ik moet nu bijna een volume knop op de speaker plaatsen om hem zachter te zetten zo duidelijk kan ik hem nu horen  :D

Paul

Het volume heb ik nu vrij zacht staan sinds hij voorin zit.

Hertogjan

Ik kan het volume niet verlagen, dat kan volgens mij alleen bij de dealer.
Maar is eigenlijk ook niet nodig, ik heb altijd de radio aan dus moet het geluid er wel bovenuit komen.

marxander

Eigenlijk had het zo moeten zijn dat zo gauw je de achteruit versnelling in werking zet de radio ook op mute gaat.
Kan ook met een telefoon worden geregeld toch.

joled

dat zou iid nog beter zijn, maar vraagje...als jullie die speaker naar voren halen, waar plaatsen jullie die dan??

Hertogjan

Bij de nieuwe megane is dat al zo, waar de auto bijna tegen aankomt links of rechte dan word die luidspreker gedemd en komt daar gepiep uit, dus je weetmeteen waar het opstakel staat.

Ik heb trouwens al foto's gemaakt voor het naar voren brengen van de speaker, ik ben al bezig om wat tekst bij de foto's te zetten als ik klaar ben zal ik de foto's plaatsen waarschijnlijk maandag of dinsdag.

marxander

Zou dat met die mute niet te doen zijn wie weet kan onze uitvinder bart hier over na denken.

Paul

Met een relais is dat makkelijk te maken.
Maar als hij voorin zit hoor je hem duidelijk en hoef je de radio niet zachter te zetten.

Hertogjan

Om nog even op de vraag terug te komen van joled, ik heb de speaker hier geplaatst (zie foto)

traffic.gif
traffic.gif

Paul

Ik heb hem achter het roostertje onder de handrem

Hertogjan

Vreemd dat de foto's zo klein zijn moeilijk te zien zo.