Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.504
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 48
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 20
  • Totaal: 20

Xenon koplampen niet meer te stellen van binnen

Gestart door 9501lex, 28 november, 2011, 14:59

Vorige topic - Volgende topic

9501lex

Hoi mannen en vrouwen,

Ik heb een probleem dat mijn regelknop voor het verstellen van hoogte xenon verlichting niet meer kan. Ook bij het aanzetten gaan mijn lampen zich niet meer afstellen. Weet iemand van het forum wat het probleem kan zijn? Volgens apk richtlijnen zou het moeten werken?! Anders wordt de auto afgekeurd.

Ik zie graag jullie reacties.

Alexander

=fix=

Paul

Een regelknop zit er niet op bij originele xenon.
Waarschijnlijk is er een stangetje afgebroken op de draagarm of achteras

Rubberstreper

Heb je een ph1 of 2?

Ik heb er ook iets mee; https://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=8992.0
Maar ik denk idd dat bij jou het stangetje los zit. Wielen helemaal naar links draaien en kijk voor je linksvoor wiel even de wielkast in. Zie je vanzelf wat we bedoelen.
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

9501lex

ik heb een estate 2003, en heb een draaiknop voor het stellen van het licht, van 0-3! Is dat dan niet standaard?
Vreemd!

9501lex

kan het ook zijn dat het achteraf is ingebouwd omdat iemand veelal met een paardenkar achter de auto rijdt!! en dat het licht dan te hoog bleef staan...ik noem maar een mogelijkheid?

Paul

Dan heb je geen originele xenon. Als je originele xenon hebt, dan staat het ook in de koplampreflector geschreven.
Als je de originele hebt, dan wordt de hoogte automatisch geregeld, ook als er een paardentrailer aanhangt.

9501lex

Niet origineel? Staat toch echt Xenon in de lamp zelf geschreven. Achter het glas. Misschien is het defect. En kan ik mijn lampen gewoon verstellen als extra?

Paul

9501lex

Ja met sproeiers die heerlijk tegen de lamp spuiten

Paul

Dat is raar, dan hoort het schakelaartje er helemaal niet in te zitten.
Of de auto heeft schade gehad en ze hebben hem gerepareerd met gebruikte delen van een auto met xenon.

lagunadriver

Kun je eens een foto van deze schakelaar maken!?

Rubberstreper

Ga nou eerst eens achter je voorwiel kijken.....
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

9501lex

Euh ja ik zal eens een foto maken en heb al achter mijn wiel gekeken maar kan het niet goed zien...Misschien dat ik eerst het wiel eraf moet halen.?

Ik vind het trouwens ook vreemd dat er een schakelaar in zit, die het niet eens doet voor het stellen van de lampen. Bij een kameraad zag ik dus de lampen zelf stellen en toen dacht ik verdraaid dat gebeurt nooit bij mij. Nu denk ik te snappen waarom het niet gebeurd.

Appelsien

Je kan wel even controleren of het systeem initialiseerd bij t aanzetten vh licht.
Zet de auto met de koplampen tegen n muur. Motor af. Kaart eruit. Zet nu je dimllicht aan (xenon) en doe daarna de kaart in de gleuf. Op het moment dat je de kaart in de gleuf hebt gestopt moeten je koplampen even omhoog en omlaag gaan.
Laguna II Phase II Grand Tour 3.0 v6 initiale (aut5)