Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 95
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 47
  • Totaal: 47

zelfdiagnose laguna III (mogelijk ook lag II ph II)

Gestart door Lagunainitiale, 07 september, 2011, 18:52

Vorige topic - Volgende topic

Lagunainitiale

Haha ik heb het gevonden, het expert menu van de lag III carminat 3. =fix=
traffic.gif
title="Click to load original image"

traffic.gif

traffic.gif

traffic.gif

Nu kan je ook iets met het menu, je kan namelijk de microfoon ( waar zoveel klachten over zijn) instellingen veranderen en testen.
Ook kan je de bluetooth naam van je auto veranderen !!

lagunadriver

Lagunainitiale

Motor aan->radio uit->set knop (op middenconsole) ingedrukt houden->volume knop snel naar links en rechts draaien->voilá

lagunadriver

ben je daar bij toeval bij gekomen of zo ;D
zo iets zou ik dus nooit bedenken :D

Rubberstreper

Die franse site met gegevens over de carminat vermeldt het ook. Maar dan iets ingewikkelder; iets met 28 tikjes naar rechts met de volume knop of zo. En dat je dan de radio uit moet hebben want anders gaat ie dus heeeel hard....
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

Lagunainitiale

Nee joh een slinger naar links en dan weer naar rechts en klaar. Niet moeilijk doen.

Kiekhoofd

Bij de Laguna II kon je door de knop van boordcomputer in te houden en de kaart in de lezer te duwen een instrumentpaneeltest laten uitvoeren. Is er bij de Laguna III ook zo een gelijkaardige actie?

En hoe geraak ik in het expert menu van een Carminat CD Bluetooth?

Enkele vragen die in mij opkwamen :P

Paul

@ sebastiaan, wat doe je met de aanpassing van het bluetooth volume?
Die van mij klinkt namelijk als een gevulde koektrommel

Lagunainitiale

Die tellerbak controle heb ik niet uitgeprobeerd en ik weet niet of het mogelijk is.

Hoe het bij een CD bluethooth versie werkt weet ik niet

En je kan de gevoeligheid aanpassen van de micrfoon, maar het geluid blijft op de snelweg bagger heb ik gemerkt. Veel mensen klagen erover als ik met ze bel. Denk dat dit komt omdat de mic vlak tegen het dak aanzit en niet mee profiteert van de isolerende waarde van het plafond (tegen de rijwind over het dak). Dit werkt eerder tegen.

Paul

Ik ben redelijk goed verstaanbaar (voor een brabander), alleen kan ik degene die ik aan de lijn heb slecht verstaan.

Lagunainitiale

Paul

Heb het met beide telefoons, de iphone en de samsung android

Lagunainitiale

Bij mijn samsung android valt ieder keer de blauwtand verbinding weg en dan 10 minuten later is hij vanzelf weer terug. Bij jou ook bekend?