Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.670
  • Totaal topics: 10.417
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 27
  • Totaal: 27

Gezocht met spoed: Turbo voor Laguna 1.9dci bj 2003, 88kw, 120pk

Gestart door Initiale1.9dci, 12 juni, 2011, 20:22

Vorige topic - Volgende topic

Initiale1.9dci

Beste leden,

Ik heb afgelopen jaar genoten van mijn Laguna totdat er op een dag onderweg naar werk de motor op hol sloeg en ik onmiddellijk langs de weg stil stond. Dit was het begin van een eenzame maand zonder de Initiale, het begin van een financiele ellende en tevens het begin van een heel erg vermoeiende maand aangezien ik nu al 4 weken in een MX5 dagelijks 200km heen en terug van werk rijd, en geloof me dat is niet te vergelijken met de Laguna...

Laguna staat nu al een maand in de garage. Tussen Februari 2011 en Juni 2011 heb ik 3700 euro uitgegeven, en zoals het eruit ziet moet ik nog eens een bedrag uitgeven van rond de 1000euro, totaal dus een schandalige 4700euro in 5maanden, terwijl ik mijn Initiale verleden jaar van een particulier uit Boxtel heb gekocht voor 5000euro. Genoeg over financien.

In Februari 2011 grote beurt gehad, 4 nieuwe banden, remblokken en remschijven vervangen (1250euro).

Begin Mei 2011 slaat de motor op hol: rook uit de uitlaat en onder de motorkap gecombineerd met een op hol geslagen motor wat inhoudt dat de toeren opklimmen tot 5000rpm en je het gevoelt krijgt dat de motor uit elkaar gaat knallen... Weggesleept uit Belgie naar Rotterdam door behulpzame Routemobiel (Geen reclame, maar deze mensen hebben mij enorm veel geholpen, voor dat 50-60euro aan lidmaatschapsgeld mij 7 keer geholpen waarvan 4 keer gesleept waarvan 2 keer vanuit Belgie.)

Bij de Garage: Eerste constatering: motorschade, er wordt een gereviseerde blok met 140.000dkm erin geplaatst (1500ex btw voor de motor alleen).

De ochtend daarna onderweg naar werk, geeft de olieindicator aan dat de oliedruk laag is, na meting kom ik erachter dat er nauwelijks nog olie aanwezig is. Meteen dichtsbijzijnde dealer gestopt, 3 liter olie erin. Zijn constatering: turbo gebruikt olie, turbo is stuk, turbo moet worden vervangen. De auto wordt weer gesleept vanuit Belgie naar Rotterdam.

Bij de Garage: Constatering: olie lekt (ow ja joh?!) omdat er een scheur zit in de olieleiding. De turbo hoeft niet te worden vervangen. De leidingen die nog aan de vorige motorblok aan vastzaten worden overgenomen en op de nieuwe blok geplaatst.

Dezelfde avond onderweg naar huis op de snelweg ter hoogte van Roosendaal rond 22h slaat de motor op hol, rook van onder de motorkap en uitlaat. Routemobiel begint (terecht ook) te klagen, maar ik wijs hen erop dat ik ook niks anders wil dat de auto het prima doet. Bij het bergingsbedrijf midden in de nacht wordt vastgesteld dat ik niet zo verder mag rijden. In de loods probeert de man uit te achterhalen wat er aan de hand is. Ik schets de situatie voor wanneer de probleem zich voordoet: gas langdurig ingetrapt houden en na een kleine minuut of twee zal vanzelf de motor op hol slaan zeg ik.....het klopt nog ook want de man schikt zich pleures en springt de auto uit op moment dat de motor op hol slaat en binnen enkele seconden staat heel de loods met inbeslaggenomen autos (waaronder een MB CLS) onder franse rook. Terwijl de man dekking zoekt, spring ik achter de stuur om de motor uit te zetten en roept de man dat hij al uitstaat terwijl hij met de keycard in zijn hand in mijn richting slingert....dus: de op hol geslagen motor draait nog door terwijl de sleutels eruit zijn gehaald...buitenaardse wezens ? Ik weer met leenauto huiswaarts, deze keer geen Corsa maar een Aguilatje....whats next denk ik bij mezelf...Ik wil mijn Laguna teruggg!!!

Bij de Garage: er wordt een gebruikte turbo besteld, deze blijkt niet de goede te zijn daar ik een moet hebben met 88kw, 120pk, en zij hadden in hun handen een voor 100pk, dus verlies van 20pk, terug die handel. Paar dagen later, nu al 3 weken zonder de Laguna, wordt een turbo gemonteerd. Ik wil de auto vrijdagavond komen ophalen, maar de monteur wil zelf even voor de zekerheid testen. Als ik zaterdagmiddag aankom gelopen met een glimlach in mijn gezicht krijg ik het teleurstellende nieuws dat de turbo die zij hebben gemonteerd INWENDIG STUK schijnt te zijn omdat de motor op hol is geslagen in de garage toen ze de gaspedaal langdurig intrapten. Een van de hulpjongens bleek op dat moment achter de uitlaat te staan waardoor hij de volle laag in zijn gelaat zou hebben gekregen (wat doe je daar dan ook ?!). Mij wordt meegedeeld of ik ook op zoek kan gaan naar een turbo !   Dus vandaar:

Ik ben op zoek naar een werkende gebruikte/gereviseerde turbo voor een redelijke prijs. Specificaties: TURBO voor een 1.9dci, 88kw, 120pk.

Wie mij kan helpen ben ik erg dankbaar. Het enige wat ik nu nog wil, is terug mijn Laguna instappen en genieten van een comfortabele rit.

PS. Een zwarte Mazda MX-5 uit 1993 met hier en daar weg te werken mankementje staat te koop dankzij de dure reparaties van de Laguna. Dus deze zomer blijft de kap gesloten....mensen verklaren me gek dat ik zoveel uitgeef voor een auto, maar iedereen weet dat de weg niet terug te bewandelen is, en als je een andere auto koopt dan zou je op meer problemen kunnen stuiten, en al het geld wat ik heb uitgegeven zou ik nu noooooit meer terug kunnen krijgen. Dus wie draagt de lasten? De 'sterkste schouders'... O0

Mail mij aub : ferdi_dincer@hotmail.com

melcon

Wat een verhaal zeg  :o

Wat ik vooral bijzonder vind, een gereviceerde motor waarvan de olieleiding al gescheurd is? Dat is echt bijzonder, of de 100pk turbo daadwerkelijk verlies geeft kwa pk's valt mee denk ik. Het grootste probleem is dat die niet past  ;) (andere hoeveelheid en plaats voor de bouten). Er zijn diverse turbo revisie bedrijven in NL waar je voor een redelijke prijs een turbo kan ophalen. Er zijn hier vast wel mensen die de namen daarvan weten waar ik nu even niet op kom  :-[

Turboservice belgium schijnt ook goed te zijn maar dan moet je niet in het Noorden wonen  ;)

warlord

Heel veel succes met de reparatie en daarna heeeeeeeeeeeeel veel plezier met en van je Laguna 8)

Michael

Mijn god wat een triest verhaal en wat een bak geld ben je al kwijt. Helaas kan ik je niet een een turbo helpen, wat ik wel voor je heb is onderstaande link;

https://www.onderdelenlijn.nl/

Ik heb hier ook eens een onderdeel voor mijn Laguna gezocht en binnen 2 a 3 dagen krijg je aanbiedingen van demontage bedrijven uit het hele land. Komen dan nog een beetje verzendkosten bij, maar ik vond het een goede service. Ik hoop echt voor je dat je snel een turbo voor je auto vindt en dat de ellende je dan gespaart blijft.

Groeten uit Zaandam (en welkom op ons prachtige forum)  =hi=

mschobel

Jeetje wat een verhaal..
Succes en dat je daarna veel plezier mag hebben van ja laguna.

Hebben ze wel de intercooler schoongemaakt of een nieuwe geplaatst?
Bij mijn turbo is dat wel gebeurd.
Kan zijn dat er deeltjes van de turbo overal terrecht komen anders..en dan dus op hol kan slaan..
Zover kwam het gelukkig bij mijn kapotte turbo niet..
Hopelijk heb je niet opnieuw meer schade als enkel de turbo..  ???

Damster

kijk op onderdelenlijn.nl. Ik heb voor je gekeken maar heb zonder je kenteken teveel gegevens nodig die ik nu niet heb. Vul je kenteken in en veel demontagebedrijven sturen je dan een mail met wat ze hebben en wat het kost. Ik kijk ook meestal voor onderdelen op deze site. succes !

Verder heel erg spijtig om te horen hoe je laguna op hol slaat...

warlord

Er schijnt in Amersfoort een goed en redelijk ( qua prijs) turborevisie bedrijf te zitten. Naam weet 'k ff niet meer  :-\