Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.670
  • Totaal topics: 10.417
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 20
  • Totaal: 20

Automatische verlichting vraagje

Gestart door MetalZeke, 17 april, 2011, 22:45

Vorige topic - Volgende topic

MetalZeke

@fs1 Ik begreep dat xenon het niet echt geweldig vind om voor een paar seconden aan te staan als je onder een viaduct doorrijdt.

rookie

Je mag gewoon rijden met licht aan, is zelfs verplicht in Pl en Scand landen.

Als je permanent aan wilt hebben, schat ik de kans in dat het aanwezig is op circa 5%. De kabelboom van UCH na dashboard kastje voor de 2 relais moet aanwezig zijn, anders moet je alles gaan trekken en solderen. Daarnaast moeten er 2 lipjes uit de UCH worden getrokken en de UCH worden geprogrammeerd zodat dit wordt geactiveerd. Succes  =tap=

fs1

ik heb origineel xenon an auto verlichting aan, nog nooit last gehad...

MetalZeke

Klinkt toch meer van......niet doen!   ;)   Ik denk dat ik daar niet aan begin. Maar in ieder geval bedankt voor jullie input.    =tap=

MetalZeke

@fs1 Ik heb zo'n heukie beukie setje xenon gekocht om eens te kijken of het wat is. Ik vraag me af of de levensduur niet sterk achteruit gaat als het te vaak aan en uit gaat zonder dat lamp al op volle sterkete is. We zullen het zien.

Lagunainitiale

Die automatische verlichting heeft ook een minimale brandtijd, nahet aangaan kan hij niet direct uitgaan als het licht weer sterker wordt. Dit om knipperen te voorkomen.

En zeker zo'n goedkoop hakkie takkie merk niks te verliezen, dan gaat ie stuk lekker binnen de garantie nieuwe halen en weer een jaar aan/uit laten gaan. Trouwens renault schakeld zelf ook de xenon via de lichtsensor aan en uit.

MetalZeke

Tja, die garantie, das natuurlijk helemaal waar. Ik schakel het morgenochtend direct weer in. Dank voor het meedenken.  ;D

MetalZeke

Ik zit nog een te denken.  ::) Maarre, als ik nu een de verlichtingssensor bedek, zodat het altijd nacht is  :D Zou dit werken? En waar zit die sensor?  :P

fs1

dat gaat werken voor wat jij wilt, sensor zit op de voorruit, 't is te zeggen eronder, ter hoogte van de binnenspiegel, opletten dat je de sensor voor de wissers niet ook afplakt

MetalZeke

folmer

FF voor de duidelijkheid. Ik heb ook een Lag 2 Ph II Tech-line (met pack high-tech: keyless entry, Xenon, etc). Als ik de auto start gaan de lampen aan, motor uit lampen weer uit. Dit heb ik bij de dealer aan laten zetten, was geen probleem.
Volgens de handleiding zijn alle L2PhII uit het midden en hoge gamma hierop voorbereid en is het alleen maar de clip eraan hangen, menu opzoeken en aanzetten.
Zoals al eerder gezegd is dit gewoon toegestaan en in sommige landen zelfs verplicht.

fs1

dan moet het zeker lukken dus, gewoon effe langs de dealer... ik begrijp er nog steeds het nut niet van hier in deze streken maar da's ieders' smaak natuurlijk

MetalZeke

Dan ga ik eerst maar eens even langs de dealer. De pest is dat ik die dealer hier in Zwolle echt verschrikkelijk vind. Misschien dat ik dan maar weer uitwijk naar Zwartsluis, daar zit wel een fijne. Die heeft ten minste nog een luisterend oor voor mensen die het hele internet al afgestruind hebben. In Zwolle weten ze alleen hoe ze je een factuur moeten sturen met een poepverhaal.    :P

Lagunainitiale

Ten zuiden van zwolle heb je ook een dealer, ben zijn naam kwijt die vond ik wel goed.

knotty

plak dan gewoon die sensor af, of nog beter, koop zo'n mooie raamband bij stinkie, et voila klaar met die handel...

of wil je de automatische regensensor nog wel gebruiken.... ?
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"