Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.651
  • Totaal topics: 10.417
  • Online vandaag: 41
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 28
  • Totaal: 28

Vreemde draad wie o wie

Gestart door lagman, 15 maart, 2011, 08:57

Vorige topic - Volgende topic

lagman

Beste leden en lezers

toen ik  mijn arco unit uit de auto haalde  bleek er aan de achter kant een wreemde draad bij in gesoldeerd te zitten...

Nu vraag ik mij dus af waar deze voor is??? ik heb een foto er van gepost hier van het soldeer punt kan iemand mij vertellen
waar deze voor is..

traffic.gif
title="Click to load original image"

graag hoor ik reacties

Greetzzzz

fs1

dat hoeft geen vreemde draad te zijn, dat kan best een originele zijn ook

lagman

hmm nee is geen originele deze is via de achter kant van de unit naar binnen gebracht door er een klein gaatje bij in te boren,
verder is deze draad dus ook ergens mee verbonden alleen kan ik niet vinden waar deze naartoe gaat..
spaning kan ik op de draad ook niet meten in geen van alle standen..

maarr wellicht weet hier iemand op wel deel hij van de print gesoldeerd is.. en waar dit voor dient

greetzzz

fs1

misschien dat een iets normalere foto kan helpen? (beetje groter enzo) want zo kan ik het niet goed zien... en dit zit in de airco bediening unit? kan best zijn dat het dient om een massapunt te verbinden he, dan komt er natuurlijk nooit spanning op te staan

Rubberstreper

Doe je dan ook even een foto van de voorzijde?
Het lijkt gesoldeerd op een stekkerverbinding? Of de aansluiting van het display?
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

Sfinx

Een (mislukte) poging om de verlichting van de display weer brandend te krijgen (101 weerstand)?

fs1

was ik idd ook al aan aan het denken geweest

Lagunainitiale

ik heb idd ook weleens gelezen over een reparatie van een brug van twee lagen printplaat die bij de ecc stuk zou gaan mogelijk is dit die reparatie

lagman

nou ik ben de draad aan het volgen gegaan en hij komt dus uit bij een schakkeling /zekering onder de moterkap deze bevind zich tussen de airco pomp en het tankje van de stuurolie, hiervan gaat hij vervolgens geschakkeld door naar de onderkant van de startmoter..

tevens komt hij uit de stekker van de airco unit en is verbonden in de grijze stekker en dan de groene draad waarvan is de grone pool in deze stekker wie o wie.

verder zal ik zo even een paar foto's posten van hoe de laggie er nu momenteel bij staat naar weer wat dingen veranderd te hebben ..
greetzzz