Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 90
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 50
  • Totaal: 50

1 koplampsproeier werkt niet

Gestart door Laguna09, 02 december, 2010, 02:20

Vorige topic - Volgende topic

Laguna09

Hallo,

ik heb vandaag gemerkt dat 1 koplampsproeier niet goed werkt. Ik heb al vaker gemerkt dat hij niet helemaal terug naar beneden gaat na het sproeien, maar sinds vandaag sproeit hij helemaal niet en zit hij ook niet helemaal goed tegen de voorbumper aan (lichte speling). Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of hoe ik dit kan oplossen? Is het misschien wat ijs onder de bumper waardoor hij niet helemaal terug gaat. Er is misschien wat sneeuw/regen onder gekomen nadat hij niet helemaal terug zakte.

Lagunainitiale

Let maar eens goed op bij bijna alle lag's staan ze omhoog of met een kiertje.
Ze gaan stroef lopen door vuil en zand. 

fs1

dus de remedie is dan ook, zo goed mogelijk schoonmaken, en eens insmeren met iets

Laguna09

en ik neem aan om ze in te smeren en schoon te maken moet ik de hele bumper eraf halen? K*TWERKJE dus?

fs1

je kan ze ook omhoog trekken toch?

Laguna09

dat kan misschien, maar dan moet ik behoorlijk kracht zetten, lijkt meer dat ik hem dan helemaal kapot maak. Of moet dat gewoon kunnen dan?

hema

Ik heb bij mij de stekker van de pomp van de koplampsproeiers losgetrokken. Om de lampen schoon te houden behandel ik ze met RainX, net als de zijruiten trouwens.

Laguna09

misschien een domme vraag, maar waarom maak je die stekker los?

fs1

zodat die dingen nooit meer omhoog komenen dus ook niet omhoog blijven staan denk ik

melcon

Zal wat mooier staan als er duct tape over heen batterijen  :P

Laguna09

is er geen mogelijkheid om de sproeiers alleen te laten sproeien en niet omhoog te laten komen?

hema

Citaat van: fs1 op 02 december, 2010, 14:01
zodat die dingen nooit meer omhoog komenen dus ook niet omhoog blijven staan denk ik

Daarom en omdat er een enorme plons ruitensproeier antivries door heen gaat met die koplamp sproeiers, zeker in deze (zout strooi) dagen

hema

Nou dat gaat bij mij dus niet. Sterker nog: als ik de sproeier heel kort bedien, sproeien de koplampsproeiers altijd (bij licht aan) voor een vastgestelde tijd. Ik heb de winter van begin van dit jaar een hele sloot ruitensproeierantivries op de straat laten lopen (eigenlijk mijn vrouw =tap=).

fs1

waarschijnlijk verschillen tussen de phase 1 en phase 2

Duupke (Ronald)

Citaat van: Renier op 02 december, 2010, 14:39
Dat heb je helemaal zelf in de hand...
...na bijna een ton nog superstrak...
...komt nog goed omhoog...

:D :D :D