Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 58
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 35
  • Totaal: 35

keycard & reader

Gestart door Kees.Laguna, 08 maart, 2007, 01:34

Vorige topic - Volgende topic

Appelsien

Wat ik van veel mensen op t forum hoor, is dat dat echt niet kan (tenzij de dealer oude software heeft ofzow). Nieuwe kaarten worden namelijk op kenteken (chassisnummer) besteld, wat betekent dat die kaart ook alleen maar op die auto kan worden ingelezen. Er zijn er hier vast die het nog wat uitgebreider kunnen vertellen, en ik zou zeker eerst die reacties afwachten voordat je ergens gaat betalen voor een 2e hands kaart.
Laguna II Phase II Grand Tour 3.0 v6 initiale (aut5)

viper

een gebruikte kaart van je eigen auto wel maar van een andere wagen inlezen op die van jou lukt nooit.

EagleForce

Ok.........ik heb dus 2 kaarten, 1 nu defect, mijn vrouw dacht dat die wel een wasmachine beurt kon overleven, maar goh, toch niet  =tap= ;D
De reservekaart maar gepakt, openen deuren prima, starten prima, deuren sluiten NADA. De micro-switch voor sluiten is dus los geraakt, hoor hem rammelen.

Heb dus meer dan 1 probleem, allereerst, hoe groot is de kans dat de card die is mee gewassen weer gaat werken na goed uitdrogen etc.?
Heeft het nog wel even 2 keer gedaan, nu niks meer, corrosie gaat blijkbaar snel?

Kaart 2 wil ik laten repareren bij die zaak in Ede (woon zelf in Den Haag, wordt opsturen dan) maar dan kan ik dus niet meer rijden :(

Zelf kan ik die ene kaart niet repareren, heb dit topic uitgebreid gelezen, maar dat gaat niet goed komen met solderen  ;D.

Iemand in de buurt van Den Haag die deze reparatie kan doen wellicht? Ben bereid te betalen overigens.

En wat voor tips voor de card die in de wasmachine is mee gegaan?

Bedankt voor het lezen alvast Laguna-vrienden!       =tap= ;D

rookie

Hoe lang wil je nog in de laguna rijden, wil je langer rijden dan 1 jaar, zou ik gewoon 2 kaarten bestellen, 2 kaarten kopen, 1 keer inlezen. Zal ongeveer 250 € mogen kosten.

EagleForce

Daarmee zeg je dus dat de "gewassen" card opgegeven is?
Zat zelf te denken aan 1 nieuwe, en als ik die heb, de andere laten repareren als reserve.

Ik kan trouwens met de noodsleutel wel mijn duer afsluiten, maar daarmee de rest van de deuren niet, hoe los ik dit komende tijd op als ik de deuren niet met de AB kan sluiten???

rookie

ik zou gewoon 2 nieuwe bestellen, die dingen gaan wel eens kapot, desnoods lees je er 3 in, ook die niet goed functioneert. Ik zelf heb er altijd 3, mocht er eentje kapot gaan, gaat hij weg, wordt niet gerepareerd. En als ik tijd heb, koop ik een nieuw (ik denk nu een nieuwe auto).

EagleForce

Ik snap wat je zegt, maar ik denk dat het voor de een wat makkelijker is om "gewoon even" een nieuwe te kopen dan voor de ander. Ondanks dat "ze" (ik ook) dus wel in staat zijn een Laguna te rijden ;)
Is een occasion, eind 2004, sinds paar maanden in bezit, is voor mij dus een "nieuwe" auto, voor een ander is dat oud.

RMB

@ EagleForce : Ik weet niet welke kaart je wilt laten repareren, maar de drie knops kaart repareren ze niet in Ede.

Gabri

Citaat van: EagleForce op 05 oktober, 2010, 21:16
Ik kan trouwens met de noodsleutel wel mijn duer afsluiten, maar daarmee de rest van de deuren niet, hoe los ik dit komende tijd op als ik de deuren niet met de AB kan sluiten???

via het achterportier even op de vergrendelingknop drukken op de middenconsole.

E-volve

Zo na een mislukte poging om met een lompe gassoldeerpen die knopjes weer te solderen, bleken de knopjes ook niet al te best meer.
Dus toch de moed maar opgegeven en na wat mailen met Kaart-Piet van marktplaats: https://verkopers.marktplaats.nl/18011 (of Piedro hier op het forum), de kaarten maar naar Almere opgestuurd.

Afgelopen maandag het spul opgehaald en het werkt perfect !!

Aanrader dus en voor de broekepoepers, je kan gewoon langskomen om de kaarten op te halen in Almere als je het niet vertrouwd, maar de volgende stuur ik lekker met de post.

Piet neemt overigens ook oude kaarten in, die niet meer te repareren zijn, voor spareparts.

lagunadriver

ik kan het zo snel niet vinden in dit topic maar... is een 2de hands sleutel kaart ook nog inleesbaar?
of moet ik hier niet aan beginnen..

Duupke (Ronald)

lagunadriver

dat is duidelijk! bedankt ;)
dan toch de kaarten maar laten reparen bij piedro(zo heet ie tog?)

E-volve

Hoezo niet aan beginnen Ronald? Mijn vader heeft nog een oude sleutelkaart die ze destijds hebben 'uitgelezen', deze is na reparatie van de knopjes dus niet meer opnieuw in te lezen bij de dealer?

En Piedro op het forum/Marktplaats, echte naam is Piet.

fs1

jawel, maar je kan geen 2dehands kaart op jouw auto doen werken (die dus eerst van een andere auto was)