Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 718
  • Online ooit: 718 (Vandaag om 03:24)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 22
  • Totaal: 22

Bestuurdersstoel: Elektrische verstelling werkt niet...

Gestart door Loek, 11 september, 2010, 19:33

Vorige topic - Volgende topic

rookie

Ik keek net even voor Sebastian voor iets anders, maar heb je de zekeringen in het rechter dashboard kastje al gecontroleerd. Even het binnenwerk eruit halen, dan moet je bijna op je kop gaan liggen en dan zie je de zekeringen zitten. Dus zit eigenlijk ongeveer achter de rechter airbag, je moet zekering F36 even controleren.

Loek

Hey thanks voor de tip!!  !!

Even kijken wat je met het binnenwerk bedoelt en dan zal ik kijken of ik dat straks even kan bekijken...

Nogmaals thanks!

Gr Loek

rookie

dashboard kastje open, meende torx 20 als hij er nog in zit, 2 lipjes onder even los maken en interieur eruit halen. Dan op de kop gaan liggen, bij wijze van spreke, dan zie je ze zitten, zitten dus echt achter/ter hoogte van de airbag.

Lagunainitiale

Dit kastje met zekeringen en een aantal relais kan je eruit klikken zodat je erin kan kijken en makkelijk de boel kan vervangen.

Dit doe je door aan de zijkanten twee lipjes in te drukken en dan iets naar beneden trekken en dan kan je hem van je afdrukken en komt hij los.
traffic.giftraffic.gif

fs1

dat zekering verhaal is toch helemaal niet van toepassing, de pinnetjes in de stekker komen gewoon niet overeen, en daarmee uit, dat moet gefixt worden, of ben ik ergens een bericht vergeten te lezen?

Loek

Nou, als je kijkt in de PIN layout zie je dat er meerdere "voeding elektrische stoel" zijn. Ik ben toch niet 100% zeker dat die ene die mist ook die ene is die ik moet hebben. Kans is wel groot maar het controleren van de zekering is een relatief kleine moeite dus... Wie weet... Vanavond wil ik ff kijken...

Gr Loek

fs1

volgens mij moeten gewoon alle pinnetjes waar voeding bij staat ook effectief voeding hebben, wil het werken

Loek

Nou ik heb het idee dat wanneer je auto uitgerust met de "memo" optie, deze de voeding van een andere draad afhaalt dan wanneer je auto uitgerust is zonder de "memo" optie. Vandaar dat ik sterk het vermoeden heb dat het een kwestie is van één voeding omsteken naar een andere pin.

Morgenavond gaan we het proberen, indien het lukt zal ik weer wat foto's met uitleg maken voor een eventuele volgende persoon die een dergelijk interieur wil plaatsen in een niet-voorbereide Laguna...

Gr Loek

fs1

Citaat van: fs1 op 20 september, 2010, 09:51
volgens mij moeten gewoon alle pinnetjes waar voeding bij staat ook effectief voeding hebben, wil het werken
wat ik zeg dus, alle draadje met "voeding" aan de voeding leggen

Loek

Nou ik bedoel eigenlijk dat bij de meest uitgebreide versie (dus met "memo" optie) de voeding van een andere draad af wordt gehaald dan bij een versie zonder "memo" optie. Dus volgens mij maakt het bij mij niet uit of die memo functie voeding krijgt of niet, ik moet volgens mij zorgen dat een andere draad voeding krijgt.

fs1

dat denk ik dus niet :-p gewoon allemaal aan de 12V hangen je stoel zal werken

Loek

:)

Oke, ik kijk er morgen dus naar met een vriend van me die beduidend meer verstand heeft van elektro. Hopelijk komen we er uit...

I'll keep you posted!

Gr Loek

fs1

zal ms effe zeggen waar ik mn wijsheid haal, bij de laguna 1 was het ook zo :-)

Loek

Citaat van: rookie op 18 september, 2010, 19:22
Ik keek net even voor Sebastian voor iets anders, maar heb je de zekeringen in het rechter dashboard kastje al gecontroleerd. Even het binnenwerk eruit halen, dan moet je bijna op je kop gaan liggen en dan zie je de zekeringen zitten. Dus zit eigenlijk ongeveer achter de rechter airbag, je moet zekering F36 even controleren.

Hey Rookie,

thanks voor de tip. Ik heb in dat kleine zekeringenkastje drie 20ampere zekeringetjes zitten. Alle drie waren ze nog goed. Ik kon er ook niet aan zien welke F36 was. Ik weet niet of er gewoonlijk meer zekeringen zitten of moeten zitten?

Maar dat zal het dus niet zijn...

Gr Loek

Lagunainitiale

Even zo uit mijn hoofd heb ik dat van de week ook gezien, drie blauwe en bij mij een gele voor de stoelverwarming.
traffic.giftraffic.gif