Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 27
  • Totaal: 27

Vraag over mijn laguna

Gestart door Luc1f3r, 22 augustus, 2010, 10:58

Vorige topic - Volgende topic

Luc1f3r

Hallo beste Laguna rijders,
Bij deze wou ik mij direct voorstellen, mijn naam is Tim, en ben sinds kort de trotse eigenaar van een renault laguna uit 2002.
ik hoop hier veel kennis en contacten op te doen, omdat ik erg blij ben met mijn auto, hiervoor een opel en ford gehad, renault rijdt t lekkerst.

mijn vraag daarentegen is dan wel het volgende,
ik heb dus een renault laguna 1.8-16v dynamique uit 2002.
wanneer ik de auto start staat de toerenteller op al op 100 (en deze zakt niet), dit vond ik frappant, ik weet dus niet of dit zo hoort, maar zodra ik de weg op ga en ik rijdt 120km/h staat de toerenteller al tussen de 3 en de 4, drieenhalf, en geeft de motor al best wat geluid.
de auto staat dan uiteraard wel in zijn 5de versnelling.
ik vroeg mij dus af of dit wel klopt, of dit typerend is voor de laguna.

de volgende vraag luidt, dat wanneer ik rijd ik niet de dagteller kan zien, alleen de gehele totale kilometer stand, de dagteller verschijnt echter later op de rit op de display, de knop die daarvoor op je dashboard zit fungeerd dus niet, is dit bekend of is het geen probleem en werkt renault gewoon zo?

ik heb bij de aankoop van deze auto nog een half jaar garantie gekregen, en mochten dit echt problemen zijn zal ik dan zsm een afspraak maken bij de dealer.

dan hoop ik dat jullie mij met deze vragen kunnen helpen,

in ieder geval bedankt,

Tim

fs1

ik denk dat die toerentallen wel kloppen ja, dat ritgedoe moet je bedienen met het knopje op het uiteinde van de ruitewisserhendel ipv met dat knopje op de tellerbak zelf

Duupke (Ronald)

3.500 rpm bij 120 km/h klopt! 

Hoi Tim, welkom hier. Zoek op de startpagina naar het board 'Mijn Laguna'. Daar kun je je eigen voorsteltopic openen.

warlord

Hallo Tim,

Welkom vanuit Zevenaar. Ben benieuwd naar  =klik= van je auto  ;)

Remi

Heb even gekeken: (ook laguna 1.8-16v dynamique uit 2002)

Uit op 0
Starten naar 1100 tpm (koude motor)
Na ongeveer 1,5 minuut gaat hij net als bij Renier naar 800 tpm

Paul

Luc1f3r

Citaat van: Fransman op 22 augustus, 2010, 16:01
Hallo Tim,

Welkom vanuit Zevenaar. Ben benieuwd naar  =klik= van je auto  ;)

Ja, uhm...zal kijken of ik morgen ff een foto kan maken voor jullie, ik begreep dat die dan in een andere post mag komen?

grt Tim

ps. erg bedankt allemaal voor de hulp!

Luc1f3r

trouwens,
wat ik nog vergeet te vragen is het volgende...
klopt het dat als ik mijn auto readio vervang voor de radio uit mijn andere auto (pioneer met mp3 usb mogelijkheden) dat de display en de besturing aan het stuur niet meer zullen fungeren?
hier had de dealer het over, lijkt me zo vreemd.

daarbij kwam ook nog eens dat hij me niet kon vertellen of hij dan wel een andere oplossing had zodat ik toch mijn usb kon aansluiten aan de radio.

kan iemand dit bevestigen en hebben mensen hier misschien zelf een oplossing voor gevonden?

fs1

het klopt alleszins, zonder extra adapter zal de stuurbediening en display het niet meer doen

Luc1f3r

Beste Lezers,
toch nog even een vraag.
Net (5 minuten geleden) thuis gekomen van mn werk.
Terwijl ik reed ging het lampje SERV branden, en daarmee ook het lampje van de airbags?
dit bleef even zo, daarna begonnen alle wijzers op en neer te gaan en begon het STOP lampje ook even te branden, ik had absoluut geen plek om te stoppen dus ben voorzichtig door gereden.
Het stop lampje ging naar korte duur uit maar de wijzers bleven wel ontregeld, deze gingen op en neer terwijl ik reed, inmiddels kreeg ik t er al best warm van en besloot binnen door te rijden mocht er wat gebeuren stond ik niet in "the middle of nowhere" , eventjes voordat ik thuis kwam ( wijzers gingen zo nu en dan nog raar doen) gingen alle lampjes op het dash aan en uit.
Dit lijkt mij niet de gang van zaken bij de renault laguna. Momenteel zit ik hier met een dilemma want heb morgen een hele drukke dag voor de boeg, en weet niet wat ze bij de garage voor me kunnen betekenen, hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven, zou geweldig zijn.

ps, heb veel plezier in het lezen van 't forum.

in ieder geval al bedankt voor jullie hulp!

groet Tim

Stadium III

Heb het ook wel eens gehad
Accu klem zat niet helemaal lekker
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

rookie

melcon

Maar het klopt wel rookie, zodra je de klokkenwinkel weer aan het stroom gooit na er vanaf geweest te zijn volgt er een volledige zelf test, ziet er komisch uit. Als je accuklem niet goed zit kan je vast het zelfde effect krijgen :)

rookie

maar dan heb je toch wel een probleem,  :-\