Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.529
  • Totaal topics: 10.394
  • Online vandaag: 46
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 24
  • Totaal: 24

Nieuwe versie van TomTom Carminat

Gestart door gedoe, 17 november, 2009, 09:39

Vorige topic - Volgende topic

warlord

Op TomTominternetClub is een mega hoeveelheid info, kaarten, handleidingen tips trucs en hulp te vinden/krijgen  !!

Rubberstreper

Ik heb de TomTominat van mijn pa z'n Megane weten up te daten. Meteen een beschrijving van gemaakt. Iemand hier belang bij?

De kaart die ik heb kunnen vinden is van West en Centraal Europa (2GB kaartje nodig) en ondersteunt helaas geen rijbaanhulp.
Bij belangstelling wil ik 't wel ergens neerzetten. Keuze uit torrent of Usenet.

De beschrijvingen die ik heb kunnen vinden zijn inconsistent en lastig te lezen; ben er misschien wel 8 uur mee bezig geweest. Ik denk dat iemand die goed kan knippen en plakken het met deze beschrijving en bestanden het in 30 minuten kan doen.
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

fs1

beschrijving wil ik wel graag zien ja

Rubberstreper

Beschrijving:

TomTom heeft 2 beveiligingen tegen illegale kaarten; het systeem accepteert geen illegale kaarten en kaarten moeten worden geactiveerd. Bij activatie wordt de kaart gekoppeld aan het systeem waardoor die kaart niet meer in een andere TomTom kan worden gebruikt.
Dit gaan we in 2 stappen oplossen; de core kraken en de kaart activeren. De te gebruiken bestanden staan in aparte mapjes.

De core kraken:
De originele core (het systeem van TomTom) laat niet toe dat er illegale kaarten worden gebruikt. Daarom kraken we de core.
Als de core eenmaal gekraakt is hoeft dat niet weer; ook niet bij andere kaarten.
Als de core na het kraken echter geupdate wordt met TomTom home moet deze wel weer gekraakt worden.
Belangrijk: alle meegeleverde bestanden m.b.t. de core werken alleen als de core van TomTom na stap 2 versie 8.841 heeft. Als de update nieuwer is, is succes niet verzekerd.

-1-
Originele kaart uit de TomTom halen en in de pc doen. Op de kaart staat het programma TomTom Home die je moet installeren op de pc. Hiervoor moet je wel een internetverbinding hebben.

-2-
Start TomTom Home en doe een systeemupdate. Volg alle aanwijzingen van het programma, incl kaart in de TomTom e.d.
Het systeem in de auto is nu geupdate naar 8.841

-3-
Nu de originele kaart uit de TomTom en in de pc doen. Alle bestanden kopieren in een map genaamd Backup. Originele kaart uit de pc (veilig verwijderen!) en opbergen.

-4-
Een nieuwe 2GB SD in een kaartlezer in de pc doen en formatteren (FAT32, NIET snel formatteren). Kaart uit de pc (denk om veilig verwijderen!).

-5-
Kaart in je tomtom doen, auto starten. Tomtom gaat aan en geeft de melding dat hij geen kaarten kan vinden. Negeren.
2 minuten wachten, auto weer uitdoen. Kaart uit de TomTom halen.
Door deze actie komt er een mapje op de SD kaart te staan met de naam loopdir.

-6-
Nieuwe kaart weer in de pc en alle bestanden van je originele kaart, behalve de map Loopdir, erop zetten.
Dus; alles uit de map Backup, behalve de map loopdir, kopieren op de nieuwe SD kaart.

-7-
Open de map Nieuwe core en kopieer alles hieruit naar je SD kaart. Indien nodig overschrijven.

-8-
Installeer yDGpatch op je computer.
Open yDG (programma) en patch PNDnavigator (Deze staat nu op de nieuwe SD kaart)

De Core is nu gekraakt; illegale kaarten kunnen nu worden gebruikt. Een illegale kaart moet echter wel worden geactiveerd.

De kaart activeren:

-1-
zoek de Device code (ID) van je systeem.
Open Tomtom Home, and go to:
Help (rechtsboven)> System Information > Device Code > XXXXXXXXXX
De Device ID moet je straks invullen bij het maken van de DCT.

-2-
Kopieer uit de map "Stap2 - Map activeren" de map "Western_and_Central_Europe_2GB_850_2820" naar de SD kaart.

-3-
Ga naar de map "Stap2 - Map activeren/Activeerprogramma" en dubbelklik op "RunMeforAllAutomatic".
Kies 1,
Kies nogmaals 1,
Geef aan welke driveletter de SD kaart heeft (bijvoorbeeld f)
Volg verdere aanwijzingen.

Klaar!
Opmerkingen:
De eerstvolgende keer dat je de TomTom start met deze kaart duurt het opstarten wat langer; daarna is het opstarten weer normaal.

Flitspalen zijn gewist; deze kun je met TomTom home weer aanvullen.

De stemmen zijn teruggebracht naar origineel; er kunnen wat stemmen missen. Aanvullen kan met TomTom Home.

Rijbaanondersteuning is niet mogelijk met deze kaart.

Als je de inhoud van de map "cars" kopieert naar de SD kaart in de map Art/cars, kun je ipv de pijl meerdere soorten auto's kiezen binnen TomTom.
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

Rubberstreper

Ah, een kenner. Zeg Renier, in stap 7 wordt een nieuwe core gekopieerd. In dit geval is het versienr van die core gelijk aan die van de originele. Is stap 7 dan ook overbodig?