Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 39
  • Online ooit: 404 (01 oktober, 2025, 22:36)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 22
  • Totaal: 22

Carminat Cabasse aux (lag ph 2 nav dvd + bluetooth)

Gestart door fs1, 28 april, 2008, 10:28

Vorige topic - Volgende topic

kds450

In duiven zit een bedrijf die de interface verkoopt, ik zal morgen even het adres doorgeven en de kosten. Ik dacht iets van 165,- euro. (camera ong. 65,-)
Het aansluiten was een heel probleem, het zijn allemaal losse draden ipv stekkers. Deze geven de kleuren rood-groen-blauw en de synchronisatie door en moet dus
tussen het beeldscherm en de navi regelunit komen. De leverancier had er wel een aansluitschema bij gedaan maar die klopte totaal niet.
Vervolgens met behulp van het Renault Schema en een universeel aansluitschema is gelukt. Als je bv de rode draad doorknipt wordt je beeldscherm
een bepaalde kleur, het universele schema geeft hier voorbeelden van. Zo kom je achter alle draden (kleuren).

Aanvankelijk kocht ik dit systeem voor de achteruitrijcamera, maar zag bij ontvangst dat er een 2e video ingang op zat. Deze kan dmv de schakelaar (te zien op de video) ingeschakeld worden. De camera gaat weer aan via het signaal achteruitrijlampen en overheerst het video en navi signaal ten allen tijden.
Wat ik dus nog miste was het audio signaal van de video maar dat is nu dus ook opgelost. Ik heb overigens alleen een + en de 4 audio draden aangesloten, geen massa.

fs1

knap, ik herinner me uit de tijd dat ik de lag2ph2 met diezelfde navi had, dat zo'n interface nog heel erg schaars was, of gewoon 100en euro's kostte (bij onze toenmalige huisleverancier) en er kon ook nergens worden bevestigd of het effectief werkte, dus als die info er nu wel is en voor da (beperkt) bedrag weer extra punten om terug een lag2ph2 in huis te nemen (ooit)

Rubberstreper

Ik voel zomaar activiteit in het hebbuhhebbuh-gedeelte van m'n linker hersenkwab.
Snel een aspirientje!
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

kds450

Hierbij dan de beloofde info, sorry voor de vertraging maar ik was druk,druk,druk.

Het bedrijf heet: Carvision   
                       Impact 34
                       6921 RZ  Duiven
                       026-3622022
                       info@carvision.nl

Ik heb betaald voor de interface  115.50  EXCL. BTW en voor de camera 89.25  EXCL. BTW.

Als jullie besluiten om dit te willen monteren dan zal ik een aansluitschema maken maar dan moet ik wel eerst de boel weer open maken.
Daarbij komt dat dit wel voor een Espace is maar het DVD systeem zit ook in de laguna.               

kds450

Het is de DH-128NX  staat ook ergens op de site.
camera heb ik gemonteerd onder de rand  bij de kenteken verlichting. hij val nauwelijks op en lijkt net origineel.
Foto is even lastig heb ik gelezen, wat is de makkelijkste manier?

kds450

ja die is het, met de losse ring die erbij ligt is een vlakke montage mogelijk. de kentekenplaat heeft als nadeel dat je altijd gebonden bent aan een vaste plaats
met een losse camera kun je spelen wat betreft de plaatsing, bv hoger lager plaatsen, in je buitenspiegel, of achter je achterruit zodat hij niet vuilt wordt.
Wat je wel mist is de belijning op je scherm zodat goed ziet wat de baan is die je moet rijden. af fabriek is dit wel altijd aanwezig.

knotty

Kentekenplaathouder??????
ho ho ho... wacht eens even dat gaat zomaar niet...
als je een laguna hebt, en je bent bekent met dit forum dan kan het niet zo zijn dat er plaat houders worden gewisseld anders dan die met de tekst www.lagunaclub.nl he...
moet niet gekker worden hier... ;)
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif

kds450

Bij de stekker die achter in het scherm gestoken zit.

Paul

traffic.gif

Duupke (Ronald)

Kap demonteren en dan moet je er zo bij kunnen komen.

In de kap zitten 2 plaatjes die je kunt verwijderen, daarachter zitten wat schroeven. 

(denk ik overigens, ik heb het scherm er nog nooit uit gehad.)  ;D

kds450

ik weet het niet zeker maar ik dacht dat je kap zo los kan trekken. zou het anders even moeten nakijken.

Paul

Zoals ronald het aangeeft klopt wel, maar Reinier heeft een PhII.
Ik weet echt niet hoe dat zit bij de PhII
traffic.gif