Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 39
  • Online ooit: 404 (01 oktober, 2025, 22:36)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 18
  • Totaal: 18

Carminat Cabasse aux (lag ph 2 nav dvd + bluetooth)

Gestart door fs1, 28 april, 2008, 10:28

Vorige topic - Volgende topic

Dreke

swarm01

Natuurlijk is het gelukt. Werkt perfect, we vertrekken volgend weekend weer naar Zwitserland en zullen er dus optimaal gebruik van maken.

Heb wel het gevoel dat de media connectbox van Renault ook moet werken, terwijl mijn eigen garage dit tegen spreekt. Vind het zo zonde om 200€ uit te geven zonder zekerheid dat het werkt.

De oplossing die we nu hebben werkt goed en is veel goedkoper, maar werk je niet met een favorietelijst dan zal je toch naar het schermpje van de ipod moeten kijken. Heb dus nog niet zo'n afstandsbediening gekocht.

De extra aansluiting via minijack zit op de module, dus aan de onderkant van het dashboardkastje beschikbaar. Zelf zal ik hem niet gebruiken.

kds450

Citaat van: Gerrit op 20 januari, 2009, 12:52
Heb gisterenavond op beide draden stroom gezet maar helaas geen AUX. :(

Is wel balen, enige wat ik nog kan doen is de stekkertjes aan de achterzijde van de radio nalopen of die allemaal wel contact maken. Drama is wel dat kabel naar de radio zo F**** kort is dat ik de radio haast niet naar voren kan halen. Maar ik laat je weten als het lukt....

Gerrit,

Is het nog geluk? Ik heb dezefde auto/aansluiting en wil ook graag een AUX aansluiting hebben.

fs1

Citaat van: kds450 op 14 april, 2010, 21:29
Gerrit,

Is het nog geluk? Ik heb dezefde auto/aansluiting en wil ook graag een AUX aansluiting hebben.
gewoon doen, bij mij is het wel gelukt en gerrit hebben we hier al laaaange tijd niet meer gehoord

kds450

Ga ik zeker doen. Volgens mij is inderdaad alleen de stekker anders uitgevoerd maar blijft het systeem hetzelfde. kan ik overigens zo het signaal uit
de mp3 speler aansluiten of moet hier nog iets tussen, weerstanden of zo?

kds450

fs1,
ik zie bij onze spaanse vriend toch een ander schema voor het aansluiten van de AUX als je een grote zwarte stekker hebt i.p.v. 3 kleuren stekkers.
(zoals gerrit ook had) Er staat een pdf op zijn site waar ze laten zien hoe een AUX wordt aangesloten bij een Vel Satis met DVD navi.
Ik ga morgen dit proberen op mijn Espace en laat het resultaat weten!

kds450

Bedankt voor je reactie. Bij mijn auto (Espace van 2008) zit 1 grote zwarte stekker (ipv 3 gekleurde) met 20 pinnen dit is toch IT fase III?
In het schema zoals je verstuurde moet dus de bovenste nemen.

kds450

kan volgens mij niet missen, de foto's in het pdf laten een exact dezelfde achterkant van de radio zien (vorm radio en stekkers) als bij mijn Espace.
Ik laat je morgen weten hoe het is afgelopen. Overigens ga ik de AUX niet alleen gebruiken voor muziek maar ook voor het geluid van het TV beeld
welke ik reeds op het NAVI scherm heb aangesloten

kds450

Het is gelukt! :) :) :)

Ondanks dat ik één grote zwarte stekker met 20 pinnen heb moest ik toch het aansluitschema gebruiken zoals bij de voorbeelden hierboven, dus niet het
IT fase III schema

foto's volgen.

kds450

Helaas is het plaatsen van foto's een heel gedoe. (ben nog groen op het forum) maar op YouTube staan inmiddels wel 2 leuke filmpjes.

https://www.youtube.com/watch?v=B-DgON75rTs

en

https://www.youtube.com/watch?v=IRASYWwRDX0

Als er vragen zijn dan hoor ik het wel.

fs1

ik heb een vraag! welke video adapter hebt ge gebruikt? hoe aangesloten? en wat heeft die gekost?