Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

22 september, 2025, 16:59

Log in met gebruikersnaam, wachtwoord en sessie lengte

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.452
  • Totaal topics: 10.384
  • Online vandaag: 35
  • Online ooit: 383 (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 26
  • Totaal: 26

Navteq Kaarten Europa 2009-2010 cd's (voor Carminat cd Navigatie)

Gestart door DennisKruitwagen, 20 januari, 2010, 18:11

Vorige topic - Volgende topic

DennisKruitwagen

Bij deze een link naar de Navteq Europa 2009-2010 cd's,
ik dacht dat er wel vraag was naar een link naar een simpele downloadlocatie.

Ze zijn eigenlijk voor het Opel cd70 systeem, maar werken ook gewoon in de Carminat cd navigatie.
(Heb twee van de 9 cd's getest, dus de rest zal het ook wel doen lijkt mij.)

- Alpen 2009-2010
- Benelux 2009-2010
- Centraal Europa 2009-2010
- Duitsland 2009-2010
- Frankrijk 2009-2010
- Groot Brittanniƫ en Ierland 2009-2010
- Italiƫ 2009-2010
- Scandinaviƫ 2009-2010
- Spanje en Portugal 2009-2010

Gewoon downloaden en het .nrg of .iso bestand met Nero branden.
(in nero startsmart: Back-up maken --> image branden -->.nrg of .iso bestand zoeken en aanklikken--> even de snelheid instellen en branden maar! ;D)

Heb ze zelf op een Philips cd'tje gebrand met een snelheid van 10x en ze werken prima.

red-devil

kun je ze mischien ook op de newsgroepen zetten

DennisKruitwagen

Citaat van: red-devil op 20 januari, 2010, 18:13
kun je ze mischien ook op de newsgroepen zetten

Dat zou ik best willen, maar ik gebruik geen newsgroepen en heb ook nooit begrepen hoe die werken eerlijk gezegd :o

Rudolf

Citaat van: DennisKruitwagen op 20 januari, 2010, 18:11

Ben de rest van Europa ook aan het downloaden, zodra die binnen zijn en getest zal ik die ook uploaden als daar vraag naar is!

Ja, daar is vraag naar.....  !!

red-devil

ik zal ze dan wel binnen halen zet ik ze er wel o

in iedergeval bedankt voor je moeite

DennisKruitwagen

Alle cd's staan er nu op,
ik snap alleen niet wat er op Centraal Europa staat als de Alpen er ook bij zitten op cd?

Iemand die dat misschien uit kan zoeken ik kom daar niet zo vaak;)

Als er vragen zijn hoor ik het wel, veel succes met downloaden en branden!

DaBuzzzzz

Citaat van: red-devil op 20 januari, 2010, 19:22
ik zal ze dan wel binnen halen zet ik ze er wel o

in iedergeval bedankt voor je moeite

Pleur dan ook effe een NZB-tje hier, das wel zo makkelijk binnenlepelen :)

Thx!

red-devil

ik wil ze er wel voor je op zetten

alleen gaat dat de eerste komende tijd lukt met dat niet
ivm werkend en dat ik heel weinig thuis ben

fs1

ik heb uiteraard ook al die cd'tjes gedownload en wou deze testen in espace 2005, enkel de benelux cd werkte... bij de andere kwam er steeds op dat er geen cd in het systeem zat? iemand anders al geprobeerd? of me mss kan vertellen wat ik misdeed dan?

DennisKruitwagen

Citaat van: fs1 op 08 februari, 2010, 20:51
ik heb uiteraard ook al die cd'tjes gedownload en wou deze testen in espace 2005, enkel de benelux cd werkte... bij de andere kwam er steeds op dat er geen cd in het systeem zat? iemand anders al geprobeerd? of me mss kan vertellen wat ik misdeed dan?

Die andere duren af en toe wel wat langer om te laden, dus even wachten en dan ff een adres proberen wil nog weleens helpen;)

fs1

nee hij gaf elke keer weer dat dat er geen cd aanwezig was en kickte em er terug uit... in elk geval voor anderen die hetzelfde probleem ervaren als ik, via pm had dennis me laten weten dat deze files origineel ".toast" files zijn van apple en dat hij gewoon de extentie veranderd had naar .iso, ik ben dus effe gaan googelen wat ik eventueel nog kon doen maar google gaf aan dat dat gewoon zou moeten kunnen, toast naar iso hernoemen, dan ben ik gaan zoeken op toast alleen en kwam ik een extract programma tegen (met winrar kan je bv een iso openen, maar dat lukte niet bij deze iso's) en kwam het programma "isomagic" tegen, hiermee kon ik de iso's wel extracten en heb ik die dus in aparte mappen gezet, de structuur ziet er alleszins exact uit als de benelux versie die ik wel kon openen met winrar, dus is het nu gewoon kwestie van die inhoud op cd-rom's te zetten en klaar :-)

niet zo evident allemaal als het leek,  maar uiteindelijk toch succes! :-) bedankt dennis voor de info & help erna!

rookie

ik kan de cd ook meenemen na de Meern, als er belangstelling voor is.

fs1

heb iemand een setje toegestuurd en werkt niet, het was vast geen goed idee om elke schijf de naam van het  land te geven ipv de schijf NAV_DB te laten heten...

DennisKruitwagen

Citaat van: fs1 op 17 februari, 2010, 19:54
heb iemand een setje toegestuurd en werkt niet, het was vast geen goed idee om elke schijf de naam van het  land te geven ipv de schijf NAV_DB te laten heten...

Het lijkt me inderdaad niet verstandig om met die namen te gaan rotzooien, maar ik weet niet of dat uit zou moeten maken. De oplossing is den ik om gewoon de naam van het land met een cd/dvd marker op het deel van de schijf te schrijven wat daarvoor bestemd is;)

knotty

ik ben ze nu allemaal aan het branden, en voor de zekerheid brand ik er 5 van elk.... je kunt nooit weten of ze het wel doen na het branden ;)
ik denk dat ik ze allemaal maar in de auto leg... en een half maandje uit probeer... dan gooi ik ze in de meern wel weer uit de auto ;D
maar er is mij verzekerd dat deze versie het wel zal doen.
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif

SMF spam blocked by CleanTalk