Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 30
  • Totaal: 31
  • peter 186

Raar airco geluid

Gestart door Mike, 26 maart, 2007, 07:58

Vorige topic - Volgende topic

Arnold

Als het de spanrol is moet je hem altijd horen
de multi v-riem draait altijd mee nl

Mike

Nee dat hoor ik dus niet, gebeurt echt alleen maar als ik de Airco aan zet, dan begint het.
vooral als ik optrek, hij reageert op het gas geven, hoe meer gas ik geef des te harder ik het hoor en opeens is het weg ook al geef ik nog gas bij, laat ik me gas los dan zwakt het heel langzaam weer af.
Als ik boven de 90 a 100 rij dan hoor ik hte wel constant.

Arnold

Niet meer aanzetten!!!!!!!!!!!! en koudemiddel toevoegen de druk zal te laag zijn.

Mike

Oke duidelijk, laatste vraag, kan ik zelf koudemiddel toevoegen en waar doe ik dat of moet dat echt door een bedrijf gedaan worden ( dealer/kwikfit) ???

fabio

nee dat gaaat niet zelf effe een bedrijf zoeken

Mike

volgens mij heeft de kwikfit of euromaster tegenwoordig ook zo'n service, zal zo ff googelen

Mike

net bij Renault dealer in Woerden geweest, die zeiden meteen dat de airco pomp kapot is, koste rond de 800-900 euro om het te laten maken...SLIK

Toen ff doorgereden naar een bedrijf die auto airco's vullen en onderhouden, die dacht dat het tekort aan vloeistof is EN dat 1 of andere poelie op de snaar teveel speling had vandaar het rare geluid.
Er kwam ook niet genoeg koude lucht uit volgens hem wat duiden op tekort aan vloeistof.
Dus Arnold heeft denk ik helemaal gelijk.
Dinsdag zet ik me auto daar neer en gaan ze het nakijken dan hoor ik meer, hou jullie op de hoogte.
Maar ff niet naar de dealer want 800 euro vind ik echt teveel

fabio

die dealers toch van tegenwoordig staan meteen klaar met de beste oplossingen ;)

fs1

Citaat van: fabio op 30 maart, 2007, 13:47
die dealers toch van tegenwoordig staan meteen klaar met de beste oplossingen ;)
voor hun portemonne dus :-p

Mike

ja precies maar daar kost het altijd extra geld, vind je het gek met een arbeidsloon van 100 euro per uur.....

Arnold

Bij ons 67,50 per uur

Arnold

Het klapperen van de riem vooral bij de diesels kan een kapotte poeli zijn van de dynamo bekent probleem. Hier heb je twee soorten in.

Mike

Ik heb een benzine uitvoering en het gaat om de aller onderste poelie die aan de aircopomp  eigenlijk vast zit.

Arnold

Dat kan

maar het klapperen van de riem zelf kan ook nog de dynamo poeli zijn.

LagunaRXi1.9dTi

Dynamopoelie klopt, daar kan een vrijloopnaaf in zitten, die zijn werk niet meer doet. Daardoor kan je riem gaan klapperen, en in het uiterste geval breken, en daardoor ook je distributieriem slopen met alle schade van dien.  :o Toch ff laten checken als ze er toch mee bezig zijn.