Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 22
  • Totaal: 22

Raar airco geluid

Gestart door Mike, 26 maart, 2007, 07:58

Vorige topic - Volgende topic

Mike

Aangezien het zondag mooi weer was maar eens de airco aangezet, meteen toen ik de knop indrukte hoorde ik een raar geluid, het klinkt alsof er onder de motorkap een Vin of motortje aanloopt.
Niet constant maar soms bij extra gasgeven resoneert deze mee, ik hoor hte heel luid in de auto.
Airco werkt perfect het word ijskoud binnen maar dat geluid vertrouw ik niet.

Je kan het ook een beetje vergelijken met een radio die over de spaekers het motor geluid weergeeft als je gas geeft.

Iemand ening idee voordat de boel kapot gaat???
@Arnold, vaker van dit probleem gehoord als monteur?

Mike

Net gemerkt dat als ik 130-140 rij dan doet hij het constant.....word er gek van!!

knotty

denk dat het een heel moeilijk onderwerp is mike,
ik heb echt geen idee wat het zou zijn.
had gisteren al tegen je gezegd dat je ff in je dashboard kastje moet luisteren.
de airco intake zit daar pal achter geloof ik
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

Mike

Nou ik heb net de motorkap open gezet en een paar keer flink gas gegeven en dan komt me er een pokke herrie uit het motor gedeelte... :-\
Wacht nog wel ff af, moet volgende week maandag toch bij de dealer zijn dan mogen ze er meteen ff naar kijken als ik het voor die tijd niet heb opgelost.

fabio

hopen dat het wel je airco is ???

Arnold

De pomp inwendig is verstelbaar hierdoor veranderd de slag van de pomp (vermogen dus ook) aleen type II
Als er te weinig koude middel in zit kan de pomp moeilijk regelen en gaat ie klapperen. Als er nog minder in zit gaat het systeem automatich uit en gaat service branden op display. Lekkage heb je altijd ivm keerringen. Daarom is het wel van belang dat je de airco regelmatig aan laat slaan ook als je denkt dat het niet nodig is. 2 minuutjes in de eek is meer dan zat. Hierdoor blijven de keerringen gesmeerd door olie die door het koudemiddel zit en blijven deze soepel dus minder lekkage. Als er door lekkage teveel olie weglekt is er geen smering meer voor de pomp en kan deze vast lopen. De airco pomp slaat in via een elktrische koppeling ook deze kan kapot gaan (soort remtrommel). Daarom raad ik wel aan om ??n maal per jaar de airco te laten controleren. Koudemiddel eruit en kijken hoeveel gram er uit komt en wat er in hoort te zitten en weer bijvullen op de juiste grammen. Dit is gebeurt in 30 minuten. Ben je teveel koudemiddel kwijt dan zullen ze 'm af moeten persen en de lekkage zoeken. Op druk zetten (25 bar) en een poos laten staan en kijken of de druk is afgelopen.

Disco

Die Arnold kan dat mooi vertellen.
Klinkt dat ie er echt verstand van heeft.

Dus denk dat het voor jou Rap naar de garage word om ffies die airco van jou na te laten kijken.

Mike

Bedankt Arnold, ik zet inderdaad vaak ff de airco aan, maar hoorde het nu voor het eerst. als ik op de snelweg rij dan hoor ik het continue (kan dat zijn omdat hij dan harder moet werken)
Dus als ik het goed begrijp moet ik ff naar een Airco station om te kijken of me airco nog op pijl is?

Moet wel zeggen dat ik vandaag ff dashboard kastje open heb gezet toen ik aan het rijden was, het geluid komt inderdaad wel uit die hoek.

knotty

traffic.gif

Mike

Ja dus je mag met zaterdag ff laten zien hoe ik het dashkast eruit krijg... ;)

Mike

Maar ook maar ff googelen voor een airco station in de buurt van me werk....

Arnold

of vaak beter een schade bedrijf waarbij je mischien bekend ben

knotty

Citaat van: Mike op 27 maart, 2007, 21:02
Ja dus je mag met zaterdag ff laten zien hoe ik het dashkast eruit krijg... ;)
neem maar vast kleine torqsleuteltjes mee
traffic.gif

Mike

zal m in de auto leggen kan ik m niet vergeten.....

Mike

Op de RTC zeggen ze dat het de spanrol van de multiriem is, wil ik graag na kijken maar A:  waar zit dat ding, B: hoe en wat moet ik doen, iemand een idee???