Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 718
  • Online ooit: 718 (Vandaag om 03:24)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 22
  • Totaal: 22

how-to install cruise control / speed limiter optie voor 15€!

Gestart door fs1, 25 juni, 2007, 07:01

Vorige topic - Volgende topic

fs1

al mijn info komt eigelijk van het volgende onderwerp op de franse site planete renault, maar eigelijk staat daar veels te veel en veel te ingewikkeld ;-) dus ik heb de essentie eruit gehaald
link

voor auto's die dus niet de optie hebben deze uitleg:
-men gaat naar de renault of de sloop, en koopt daar een knopje voor CC / SL, wip even de volgende afbeelding uit het dashbord
traffic.gif
-plug het afdekplastiekje eruit, het knopje erin, en de kabel die achter het afdekplastiekje geklikt zat, klikt ge in de stekker, nu kunt ge al spelen!
-dan, bouw het volgende schema, dit dient om de + - 0 en R knopjes die normaal op het stuur zitten na te maken (ge kunt ook zo'n stuur gaan zoeken op de sloop of bij de renault zelf, maar dan verdwijnt wel de eenvoud en goedkope kostprijs van dit projectje ;-):
traffic.gif
ziet er mss ingewikkeld uit maar dat is het niet, hou er rekening mee dat de schakelaars in dit schema gewone drukknopjes zijn he!
-dan hebt ge 2 draadjes die vastgesoldeerd of geklemd worden aan 2 andere draden in eenders welke volgorde/richting
-op volgende foto toont men dit; het is de oranje en witte draad, deze bevinden zich achter het stuur, aan de bovenkant van de stuurkolom, onmiddellijk zichtbaar
traffic.gif
-alles mooi terug ineen zetten, vind ergens een plaatsje waar ge makkelijk aankunt voor de 4 knopjes en klaar!

ik heb gisteren een testrit gemaakt met de mijne, en dat werkt super! alles doet het zoals het hoort! voor vragen, doe gerust!

fabio

Dreke

Ik zou het graag hebben maar da is voor mij nog allemaal Chinees.

fs1

welk deel snapt ge niet dan Dré? ik denk in principe in totaal ongeveer halfuurtje werk... moeilijk is het echt niet...

Dreke

Als ge iets van elektriciteit afkent is da ni moeilijk. Ik kan alleen maar kortsluiting maken. ;D

fs1

bwa ge moet er toch niks van afkennen... het sta er allemaal, welk draadje aan welk moet enzo... maargoed, as ge het ook wil dan moet ge maar ies contact opnemen aja...

jona

dreke heb je het al in orde gekregen , want heb ook wel intresse in cruisecontrol

Dreke

Nee. Om het echt mooi te hebben moet je een stuur met knopjes aanschaffen en dat kost dan weer een smak geld. Heb nooit cruise control gehad dus ik mis het ook niet.
Een knopje voor de cruise in en uit te schakelen heb ik wel aangeschaft en daar schakel ik men led's mee in en uit.

fs1

in principe moet je gewoon dat ene knopje aanschaffen en ergens een mooi en handig plaatsje vinden waar je 4 drukknopjes kwijt kan, dan hoef je niet meteen voor een ander stuur te gaan shoppen

rookie

jona

bart , heb je een foto van de knopjes hoe jij het ingebouwd hebt ? ben wel eens benieuwd .

gr jona

fs1

ja ergens wel, maar heb geen idee waar...

***alvast nergens online, ik zal eens moeten zoeken thuis op de pc

Duupke (Ronald)

Bart je hebt hier toch ooit foto's geplaatst van de bedieningsknopjes van een Megane die je in de middentunnel gebouwd had.
Ik ben gisteren nog aan het zoeken geweest, maar in het 'mijn Laguna' gedeelte staan ze iig. niet.

Duupke (Ronald)

Sorry Bart, foto's heb ik gevonden. Deze zijn door Kees geplaatst...

traffic.gif

traffic.gif