Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 21
  • Totaal: 21

Achteruit parkeer sensor.

Gestart door Raj.Nanden, 25 maart, 2012, 12:18

Vorige topic - Volgende topic

Raj.Nanden

Hallo Allemaal.

Ik heb een Laguna 2 van 2005. Heb een probleem wanneer ik achteruit zet, piept de sensor, wat normaal is. Daarna piept ie met andere geluid en beetje langdurig. Merk dat ook de sensor niet reageerd meer op opstakel. Wat kan de oorzaak zijn. Graag spoedig reactie van jullie.
Groet,
Raj

Paul

Raj.Nanden

Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie. Hoe kan ik zien of testen welk sensor stuk is.

Paul

Met de clip (uitleescomputer van Renault)

Raj.Nanden

Bedankt Paul voor je ractie.
Groet,
Raj

viper

niet vergeten de topic te verplaatsen he Paul  =tap=

Paul

Hij staat hier toch goed ?? :P

bazzio

Je kan de sensors testen door de versnelling in achteruit te zetten en met je oor op/bij de sensoren luisteren. Een goede sensor maakt dan zachte klikjes/tikjes. De eventuele defecte doet niets. Tip als je een sensor nodig hebt, kijk dan op ebay. Bij de dealer betaal je achterlijke prijzen voor een nieuwe sensor (tot € 200,-). Op ebay was ik iets van € 23,- kwijt incl. verzendkosten (is dan wel een 2e hands sensor).

dzep

Zo, ook bij onze Laguna vandaag het zelfde euvel. Langdurigen piep vervolgens niets meer. Ik zal hem morgen eens uitlezen, ben benieuwd.

Paul

Ik heb nog sensoren liggen ;)
Sorry Pieter ik vergeet steeds het rubbertje van de tankdop eruit te halen. Maar doe mijn best.

Lag-3.0-V6

=sorry= Ik had dit afgelopen winter, waren erg goor....wil niet oordelen over je wagen maar....zijn ze enigzins schoon?? Ik ging r met n doeg over en....werkte weer.. :-\ Snap t ook nie maar.....je weet nooit1

dzep

Ik was mijn auto regelmatig ;D dus daar zal het niet aan liggen.

Nou uitgelezen en de sensor rechts buiten doet het niet.
@Paul.
Ja, haha mag je gelijk kijken of je de rechste sensor nog hebt. was dat rubbertje alweer vergeten.

Maare, moet de hele bumber eraf om de sensor te vervangen?

dzep

Dat is duidelijk, dank je.