Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 28
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 21
  • Totaal: 21

Overzetten lederen interieur.

Gestart door matrix99, 27 januari, 2012, 12:45

Vorige topic - Volgende topic

matrix99

Hallo Allemaal,

Ik kan een mooi lederen interieur op de kop tikken voor weinig geheel compleet.
Nu is mijn vraag kan je dat overzetten zonder al teveel problemen met bijvoorbeeld zijairbags?
Tevens vraag ik mij of het aansluiten van de elektische bediening ook tot de mogelijkheden behoort .
Ik hoor het graag

Groet,

Peter

maxj

Als je niet van model wisselt lukt het prima. Aansluitinen van elektra en airbags lukt ook. Let op! Neem geen set uit een gecrashte wagen, dan zit er een foutmelding in de voorstoelen en krijg je dit ook te zien op de dashboard.

fs1

alles kan, maar of het simpel is hangt af van de uitvoering van je eigen wagen... ik heb het zelf ook gedaan in de dynamique, dat was plug & play, in mn techline moest ik zelf een hoop extra pinnetjes en bedrading voorzien in de vloerstekkers

matrix99

Ik heb een expression dus dat zal wel moeilijker worden dan.
Ik weet niet of deze ooit zijn uitgevoerd met de optie van electricshe stoelen ik vermoed van niet.
misschien dat iemand dat weet?

maxj

Ik heb destijds mijn expression van leder voorzien. In eerste instantie incl elektrische stoelen maar aangezien de donor auto was gecrasht de voorgenoemde foutmeldingen. Daarna op de voorstoelen puur de stoffen hoezen vervangen voor leder, dat lukt ook prima. Bij mij waren wel alle stekkers volledig voorzien van pinnetjes. We enig werk om de zijkanten van de stoelen om te bouwen met vervangen van hoezen.

matrix99

Deze set komt uit een schadevrije grandtour dus ik denk dat ik wel kans maak omdat goed en zonder problemen over te bouwen.
ik zal eerst de aanwezige bedrading eens bekijken of hier uberhaupt  een aansluiting voor de stoelen aanwezig is.
Als jullie nog tips,trucs of waarschuwingen hebben dan hoor ik het graag.

Ernst

Tip,

Wanneer je de oude set begint te demonteren koppel dan eerst je accu los i.v.m mogelijk inschakelen van je airbags.
Heb dit eerder gehad met een megane cabrio waar ze werden geactiveerd door demontage.

Veel succes.

LE-Driver

Ik kan me alleen voorstellen dat een stoel een foutcode geeft na en crash als er iets geactiveerd is. Zou je bij je nieuwe interieur dan niet alleen de gordelspanners vervangen en dan gewoon overzetten?

Het lijkt me bizar als je auto crasht maar niet TL is, je toch een compleet nieuwe stoel of stoelen zou moeten kopen. Alleen datgene wat "geactiveerd"werd bij de crash kan ik daarentegen helemaal voorstellen. Dat is bv gordelspanner, airbag (lijkt me logisch alstie af is gegaan) of als het in je stoel zit een crashsensor.

Lagunainitiale

Nee de rekeneenheid vergrendeld zich na een crash en die moet vervangen worden, maar die zit niet in de stoelen zelf. Dus als de airbags en gordelspanners niet geactiveerd zijn doen ze het in een auto die niet gecrashed is gewoon weer.

LE-Driver

Okay, maar MAXJ had stoelen uit een gecrashte auto in een niet gecrashte auto gezet. Dat gaf foutmeldingen. Mijn meest logische gok zou dan zijn de gordelspanners te vervangen omdat er een klein kansje in zit dat die af zijn gegaan, en dat is niet altijd zichtbaar op het eerste gezicht.

fs1

als alles n,og heel is dan werkt het gewoon in een andere auto, gecrasht of niet

Duupke (Ronald)

Als de gordelspanners zijn afgegaan dan ga je dat gegarandeerd zien.

maxj

In mijn 'nieuw' interieur waren de gordelspanners afgegaan. En krijg die er maar eens af/uit.... Bovendien is het overzetten van het leer op de voorstoelen een werkje van een half uur.

fs1

de gordelspanners gaan er makkelijk uit hoor, wel effe de stoel in de hoogste positie zetten

maxj

Heb het na uurtje klooien opgegeven en ben meteen doorgegaan met overzetten van lederen hoes zelf. Zo gepiept.