Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 95
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online

Bluetooth Carminat CD

Gestart door Kiekhoofd, 18 januari, 2012, 17:48

Vorige topic - Volgende topic

Kiekhoofd

Soms ondervind ik dat als ik telefoneer via de Bluetooth functie van mijn Carminat CD dat na eventjes de verbinding ineens stopgezet wordt.

Iemand een idee waaraan dit te wijten is en of dit te verhelpen is?

Tevens vroeg ik mij ook af of er ook in dit type radio een Expert Mode is.

Lagunainitiale

Wat voor telefoon en besturingssyteem heb je?
Ja er is een expert menu, welke radio heb je?

Kiekhoofd

Mijn telefoon is een Samsung B2100 en mijn besturingssysteem is Snow Leopard :P, grapje nee gewoon Samsung-achtige dingen (het is verre van een smartphone oid)
De radio in de wagen is de Carminat Bluetooth CD versie (2009).

Lagunainitiale

dat zal toch zeker wel een dvd versie zijn.
Bij mijn auto viel ook iedere keer de BT verbinding weg, maar door een update van mmijn gsm is dat over.

Kiekhoofd

Het is wel degelijk CD hoor, ik heb er een mapje bij met een stuk of 10 cd-roms voor de verschillende delen van Europa (een DVD was handiger geweest maar ja :P)

Maar dat is al een goeie tip, dan ga ik maar eens op zoek naar een firmware upgrade van mijn gsm.

Enne, expert mode toevallig? :P

Lagunainitiale

Ja dat weet ik dus niet omdat je een cd versie hebt. Heb je geen foto van je dash waar je radio op staat?

fs1

in de lag3 waren er in het begin 2 navi's, eentje met dvd zoals we in de phase 2 van de lag2 hadden, maar ook een doorontwikkeling van de CNI2 (waar de navi cd niet in de lezer heeft te blijven zitten) met extra uitbreiding bluetooth

Kiekhoofd

Duupke (Ronald)

Af en toe de telefoon helemaal uitzetten wil ook wel eens helpen. De telefoon kan zich dan helemaal resetten wat de Blauwetand verbinding ten goede komt.

Kiekhoofd

Sedert het afzetten van de telefoon heb ik tot nu toe geen last gehad dus bedankt voor de tip ;).

Helaas heb ik nog geen antwoord op het openen van het expert menu :(. Niemand weet van?

Kiekhoofd

Enige tijd later en enkele testacties later kom ik tot dezelfde conclusie als waarvoor ik dit topic oorspronkelijk gestart was, het werkt niet :P.

Maar om in dit topic toch nog eens terug te komen op een expert menu in mijn radio, heeft er iemand een idee waar dit dan te vinden is?

Het gaat dus over dit type radio:

traffic.gif
title="Click to load original image"

Azecos

Daar ben ik ook wel benieuwd naar  :)

Lagunainitiale

Ik ook. Maar heb je al geprobeerd zoals ik had omschreven?

Kiekhoofd

Het heel snel over en weer zwieren van de volumeknop bij het op Start duwen en ondertussen Set ingedrukt houden?

Ja en zonder resultaat helaas :(. Tenzij ik natuurlijk iets verkeerd doe qua volgorde maar zoals in het topic over Zelfdiagnose, volgens dat ik mij herinner, heb ik het toen geprobeerd en dat werkte op geen enkele manier.

Op youtube heb ik ook al gezocht maar er is niemand zo gek om dat te uploaden :P.

Alle ideeën zijn welkom!

RichTrip

De manier welke jij beschrijft is de manier om in het expert menu van de DVD navigatie te komen (type CNC). Jij hebt de CD navigatie met Bluetooth (type CBCD) en hiervoor is geen expert menu beschikbaar. Voor de CD navigatie zonder Bluetooth (type CNI-2) kan dit weer wel (met de toegangscode 4112).

Om bijvoorbeeld een AUX adapter aan te sluiten op de CBCD heb je een speciale (Dension) AUX adapter nodig en om deze te laten werken moet de AUX ook nog eens worden vrijgeschakeld met de CLIP door de dealer.